OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Avhjälpande av felanmälningar från interna/ externa kunder allt ifrån byta lampor, källsortera avfall, rensa avlopp och utföra mindre byggnationer t.ex bygga pallställage.
- Löpande genomgång av fastighetens allmänna utrymmen
- Skötsel/underhåll av lastvagnarna på lagret
- Köra skurmaskin på lagret/städning
- Hantera lagrets pallar
- Boka transporter för hämtning av diverse avfall
- Boka/ ha kontakt med entreprenörer
- Hjälpa till med interna flytt.
Du kommer vara anställd hos Logent och arbeta som konsult hos MediCarrier.
Anställningsvilkor
Arbetstider kl 06:15 - 14:30 måndag till fredag
Start så snart som möjligt, senast den 18 december. Uppdraget kommer hålla på som längst till sista februari.
Arbete på röda dagar kan förekomma.
Om kunden
MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportföretag, vårdens externa lager och med ett viktigt samhällsuppdrag. MediCarrier är ett dynamiskt, snabbväxande
bolag och en viktig del att Region Stockholm är en attraktiv, hållbar och växande
region. MediCarrier har ett sortiment med över 14.000 artiklar och förser vården med allt från operationssett till toalettpapper. MediCarrier hanterar vi ca 8.000 orderrader per dag. På lagret plockas och paketeras varor enligt kundens önskemål och där fokus ligger på service, säkerhet och noggrannhet.
Totalt är vi ca 150 medarbetare på MediCarrier, ca 80 arbetar på lagret.
MediCarrier bygger sitt medarbetarskap på Region Stockholms värdeord:
kompetens, pålitlighet, öppenhet och samverkan – det ger oss riktning och utveckling.
Om Fastighet och service (FS)
Fastighet och service är en avdelning med 3 medarbetare. För denna tjänst är arbetstiderna 0615-14:30. Vårt uppdrag är att ta hand om tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av byggnaden som innefattar både kontor och lager samt tillhörande utvändig mark.
Fastigheten är på 11 900 kvm och vi hyr lokalen. Vi tar hand om driften och de som äger lokalen ombesörjer underhåll av de centrala delarna så som luft, vatten, energi och värme.
Arbetet kräver att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du arbetar självständigt och ett gott samarbete lägger grunden för att nå uppsatta mål.
Vi kommer påbörja olika byggnationer 2021 som fastighetsägarna ansvarar för. Din roll kommer vara att kontaktpersonen för de entreprenörer som genomför byggnationerna samt kontrollerar så att allt går rätt till.
Din profil
Utbildning
- Du har en gymnasial examen inom teknik, VVS, bygg, el eller likvärdigt.
Erfarenhet av
- minst 2 år av hushållsservice eller som fastighetstekniker eller likvärdigt
- Planering av och arbete med diverse reparationer
Kompetens
- Ha god kommunikationsförmåga på svenska
- Outlook, kunna hantera mail och kalender
- Förmåga att se kundens behov och vara flexibel
Meriterande
- Du har truckkort
- Du är certifierad inom heta arbeten.
- kunnig om VVS, ventilation, energi, el eller snickeriarbete.
Du kännetecknas av att
- Du har ett genuint intresse för service och teknik.
- Du är energisk och positiv person.
- Du har förmåga att självständigt organisera det dagliga arbetet och hitta bra lösningar.
- Du har stark fysik och klarar av även högt tempo utan att tumma på din egen eller andras arbetsmiljö och säkerhet.
- Du som kan föra en bra dialog med leverantörer och med kollegor.
- Du jobbar noggrant och har förmåga att leverera kvalitet och god service.
- Du ställer upp för uppsatta mål och för dina arbetskamrater.
- Du har också ambitionen att bidra till MediCarriers utveckling genom att göra det mesta möjliga av din arbetstid.
- Du har vilja och förmåga att leva upp till MediCarriers Medarbetarskap: kompetens, pålitlighet, samverkan och öppenhet.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se
Om ansökan
Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig konsultchef går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig konsultchef på en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Lantz på cecilia.lantz@logent.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Nielsen
Love de Val
Love de Val
Nathalie Wiklund
Nathalie Wiklund
Athina Bagiopoulou
Athina Bagiopoulou
Athina Bagiopoulou
Linn Landin
Lina Johansson