OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20212154
Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare som resurs för att vi internt ska kunna ersätta ordinarie personal vid frånvaro.
I denna tjänst jobbar du som chaufför när behovet av transport är extra stort eller när någon av våra ordinarie chaufförer är frånvarande. Som chaufför levererar och hämtar du tillbaka hjälpmedel både på boende och hemma hos privatpersoner. Det kan vara allt från små hjälpmedel till vårdsäng och lyft. Du kör en lättare lastbil som kräver B-körkort. När du inte arbetar som chaufför jobbar du på vår rekonditioneringsavdelning.
På rekonditioneringsavdelningen återlämnas använda hjälpmedel. Där tas de emot och avregistreras i vårt verksamhetssystem Sesam. Därefter görs en bedömning om hjälpmedlet går att återanvända, både ur hygienisk, teknisk och ekonomisk synvinkel. Du bedömer detta bl.a. genom information i datorsystemet samt genom att lukta, titta och känna på hjälpmedlet. Hjälpmedlet rengörs och enklare hjälpmedel återställs.
Du kommer ha kundkontakt varför du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal.
Kvalifikationer
Kvalifikationskrav för tjänsten är avslutad och godkänd gymnasieutbildning och B-körkort. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med hjälpmedel eller vana från att köra leveranser.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom du har många kontaktytor både internt och externt och representerar Malmö stad, är ett vänligt, professionellt och serviceinriktat bemötande ett krav.
För att trivas hos oss bör du gilla att arbeta i team och vara flexibel och delaktig i att lösa de problem och utmaningar som uppkommer under dagen. Samtidigt måste du även kunna arbeta självständigt och ha ett eget driv i att få arbetet gjort.
Vi har många olika hjälpmedel och det finns mycket att lära, både om hjälpmedel och om interna processer och system. För att kunna göra ett bra jobb och utvecklas i din yrkesroll bör du ha lätt för att lära och ha en naturlig nyfikenhet.
Fler egenskaper av vikt är god samarbetsförmåga, noggrannhet, ansvarskännande och att vara resultatinriktad.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens. Vi månar om vår personal med kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterdagsväxling och önskad tjänstgöringsgrad. Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Malmö stad ansvarar, i egen regi, för hjälpmedelsförsörjningen avseende kommunala tekniska hjälpmedel till alla Malmöbor över 20 år. Navet i hjälpmedelsförsörjningen är Hjälpmedelscentrum där huvudlager, serviceverkstad, rekonditioneringsavdelning, utprovningslokaler med mera finns. Hjälpmedelscentrum, som ligger under funktionsstödsförvaltningen, finns på Valdemarsro och här arbetar ca 40 medarbetare.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning:100%
Antal tjänster:1
Tillträde:Snarast
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98