Förrättningsassistent, Falun

Förrättningsassistent, Falun

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Genom effektiv, rättssäker och kvalitativ fastighetsbildning skapar du som medarbetare på Lantmäteriet förutsättningar för en hållbar tillväxt i det svenska samhället. Det lägger grunden för ett tryggt fastighetsägande och bidrar till en stabil samhällsekonomi.



ARBETSUPPGIFTER
Vårt kontor ligger i centrala Falun med närhet till kommunikation, shopping och restauranger. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap i ljusa fina lokaler.

Arbetet som förrättningsassistent/teamledare är omväxlande och stimulerande. Arbetet innebär att du som förrättningsassistent och teamledare ingår i ett team bestående av bland annat förrättningslantmätare.

Som förrättningsassistent kommer du att utföra vissa moment i förrättningshandläggningen inom teamet såsom delgivning, utskick av handlingar, sakägarkontakter, korrekturläsning, kontroll och beredning av rättigheter, digital arkivering samt övrigt administrativt arbete. Du kommer också ansvara för fakturering av teamets ärenden.

Som teamledare får du en viktig roll i vårt arbete med teamutveckling där du kommer vara en drivande kraft i att leda teamet att driva teamets ärenden framåt tillsammans med teamet. Som teamledare planerar, strukturer och leder du teamets möten så att teamets ärendena handläggs på ett effektivt, kvalitativt och kostnadseffektivt sätt.

Våra tekniska system möjliggör arbete även utanför kontoret och vi erbjuder dig ett modernt arbetssätt där du kan kombinera arbetsliv och fritid på ett bra sätt. Vi erbjuder dig en viktig statstjänstemannaroll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen från högskoleförberedande program alternativt har du yrkeshögskoleutbildning i för tjänsten relevant område. Du ska även ha erfarenhet av administration inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning, alternativt erfarenhet som mäklarassistent. Arbetet kräver även förmåga att kommunicera på svenska i såväl skrift som tal.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap och administration inom fastighetsrätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmåga att arbeta strukturerat och kan visa handlingskraft, samtidigt som du bidrar till gott samarbete och kundbemötande. Du har även förmåga att arbeta självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme, men kan också anpassa arbetet till ändrade omständigheter. Du har en förmåga att se utanför boxen för att på ett kreativt sätt hitta sätt att effektivisera ditt och teamets arbete. Du är stabil och kan hantera stress på ett bra sätt så att det goda humöret bibehålls även vid press och motgångar.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Funktionschef Adnan Todorovac
08-7095750
Funktionschef Sofie Berglund
08-7095756
Enhetschef Max Lokrantz
08-709 57 02
Funktionschef Sofie Berglund
08-7095756

Sammanfattning

Besöksadress

Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
None

Postadress

Lantmäteriet
Gävle, 80182

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024