Förrättningsassistent, Karlstad

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Lantmäteriet bidrar till en hållbar användning av mark och vatten och ett tryggt ägande av fastigheter. Vi svarar för fastighetsindelning och inskrivning och erbjuder heltäckande information om landets ca 3,2 miljoner fastigheter. Lantmäteriet har cirka 2 000 medarbetare fördelade på ett femtiotal kontor över landet. Huvudkontoret ligger i Gävle. Division Fastighetsbildning strävar efter att vara en del av en modern myndighet som via effektivitet och enhetlighet lever upp till samhällets förväntningar och gör samhällsnytta. 
Division Fastighetsbildning söker nu förrättningsassistent till vårt kontor i Karlstad. Som förrättningsassistent får du arbeta i team med övriga medarbetare på kontoret. Det är ett omväxlande, självständigt och stimulerande arbete och du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning. På kontoret handlägger vi många olika typer av förrättningar, det rör sig om allt från enstaka avstyckningar till skogsfrågor, exploatering, infrastruktur och genomförande av detaljplaner. Vi arbetar i ett positivt arbetsklimat med engagerade och kunniga medarbetare som bidrar till att utveckla verksamheten. På kontoret i Karlstad är vi idag 15 medarbetare i blandad ålder med olika kompetens och erfarenhet. Vi erbjuder bra introduktion och goda kompetensutvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter
Som förrättningsassistent kommer du främst att arbeta med de administrativa delarna i förrättningarna men även tekniska delar förekommer. Arbetet är omväxlande, självständigt och stimulerande. Förrättningshandläggningen sker till stor del i team så du kommer att ha ett nära samarbete med våra förrättningslantmätare. Arbetsuppgifter är exempelvis att ansvara för delgivning i ärenden, beredning av rättigheter och bestämmelser, ta fram uppgifter ur fastighetsregistret och underlag för andelstalsberäkning, hantera utskick samt andra administrativa arbetsmoment inom förrättningens ram. Arbete med att framställa kartor i GIS-program kan också bli aktuellt.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevanta områden, t ex fastighetsförmedling, juridik eller likvärdig erfarenhet inom det fastighetsrättsliga området. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har mycket god datorvana. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Vi tror att en lämplig bakgrund kan vara t ex paralegal utbildning, erfarenhet som mäklarassistent, administration inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning. 
Som person är du

-socialt kompetent och arbetar med andra människor på ett lyhört sätt
-flexibel och arbetar självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme
-lättlärd för nya arbetsuppgifter och har enkelt för att förstå sambanden i en arbetsprocess

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta Linda Sundström, funktionschef (054-14 27 50). Facklig företrädare är Lars-Gunnar Johnson för ST, samt Maria Karlsson för SACO, telefon 0771-63 63 63. Vi nås även på forman.efternamn@lm.se
Läs mer på www.lantmateriet.se/ledigajobb

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 september 2016

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024