OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har en stark tillväxt, kraftig befolkningsökning och några av landets bästa universitetsutbildningar i Örebro. Vi har också ett av Sveriges bästa logistiklägen, effektiva kommunala processer och en hög ambition i att skapa hållbar utveckling. Örebro är en stad som hela tiden utvecklas - och det går fort.
Vill du vara med och påverka utvecklingen av det framtida Örebro? Lantmäterimyndigheten söker dig som vill ha spännande utmaningar och vill vara en del i ett team som jobbar med fastighetsbildningen i Örebro. Vi erbjuder ett kreativt, utmanande och stimulerande arbete tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare där du får vara med och utforma lösningar för det framtida Örebro!
Om tjänsten
Som förrättningslantmätare kommer du att bli medarbetare i en nyfiken och fokuserad myndighet. Du kommer att utföra egna ärenden samt uppdrag. Du får även ha kontakt med sakägare och andra myndigheter med möjlighet att utforma framtidens samhälle. Förrättningshandläggningen sker dels teambaserat i nära samarbete med övriga förrättningslantmätare och förrättningsassistenter, men till största del sker arbetet enskilt där du själv planerar ditt arbete. Detta innebär väldigt goda möjligheter till distansarbete om så önskas. På vår myndighet är vi medarbetare med och utformar hur vi väljer att samarbeta. Du kommer få stor möjlighet till specialisering och påverkan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• självständigt och i team med andra handlägga alla typer av lantmäteriförrättningar vilket innebär att på egen hand sköta sakägarkontakter, hålla sammanträden, upprätta beslutsdokument samt medverka i fält- och kartarbete
• förhandla och medla i konflikter om mark och markanvändning samt formulera beslutshandlingar och fatta beslut i fastighetsrättsliga tvister
• granska och svara på samråd rörande nya detaljplaner
• ge service och utföra fastighetsrättsliga uppdrag till medborgare
• vara stöd till och ge råd inom fastighetsbildningsområdet till övriga delar av samhällsbyggnadsområdet inom kommunen
• arbeta utifrån ett verksamhetsperspektiv och komma fram till lösningar som gagnar de som berörs på ett rättssäkert sätt
• följa utarbetade rutiner och delta i utvecklingen av arbetsprocessen
Kompetenskrav
• civilingenjörsutbildning inom lantmäteri, jurist- eller rättsvetarexamen alternativt treårig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• B-körkort (manuell växellåda)
Du är en driven person med en god kommunikations- och samarbetsförmåga och som har lätt att finna lösningar som tillgodoser såväl samhällets krav som sakägarnas önskemål. Du har en hög grad av personlig mognad, har lätt för att samarbeta med andra, är självgående och kan vara flexibel när det behövs. Du har förmågan att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv, lätt för att göra analyser och arbetar bra med komplexa frågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• dokumenterad erfarenhet eller kunskap av förrättningshandläggning
• fastighetsrättsliga kunskaper eller erfarenheter av arkivforskning
• erfarenhet från verksamhetssystem såsom Geosecma, Trossen, MyCarta och Officepaketet
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 september
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67