Försäkrings- och värdepappersadministratör!

Försäkrings- och värdepappersadministratör!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
I takt med att vi växer behöver vi förstärka vårt administrativa team med en person som brinner för service och administration. Är du strukturerad och noggrann? Då har vi jobbet för dig.
Som försäkrings- och värdepappersadministratör stöttar du alltifrån försäkringsförmedlare till placeringsrådgivare, kunder och andra kollegor. I arbetet ingår att ta fram sammanställningar och utredningar, både före och efter kundmöten, daglig ärendebevakning, löpande administration, kontakt med företags- och individkunder, kontakt med försäkringsbolag och banker, registrering och uppföljning av pågående ärenden, dokumenthantering, scanning, posthantering och andra administrativa uppdrag.
”För mig har det alltid varit viktigt att tillhandahålla en hög servicenivå gentemot kunder och kollegor. Jag trivs mycket bra på Placerum då det är ett professionellt och härligt gäng med bra stämning på kontoret. Placerum är en lokal aktör med snabba beslutsvägar där jag själv får vara med och påverka min egen arbetsdag!”
Malin Forsberg
Administratör

Är du en person som brinner för service och administration och har administrativ erfarenhet från försäkrings- eller finansbranschen? Är du strukturerad och noggrann samt tycker om att ha många bollar i luften? Då är vi arbetsgivaren för dig.
Vi erbjuder dig att verka hos en snabbfotad lokal aktör som växer och som värdesätter dina tankar och idéer.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som trivs med administrativa uppgifter och vill utvecklas i ett trevligt team med högt i tak. Tidigare erfarenheter inom försäkrings- eller värdepappersadministration är meriterande, men vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

Din profil
Vi ser gärna att du:
• Har utbildning/erfarenhet inom försäkring/värdepapper
• Erfarenhet av administration
• Är noggrann, effektiv och strukturerad
> Har förmåga att självständigt strukturera och organisera arbetet
> Har goda datakunskaper, inklusive excel
> Är kommunikativ och serviceinriktad
> Har en hög systemförståelse och lätt för att lära dig nya system
> En licensiering i form av Insuresec/Swedsec är meriterande


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. Sista ansökningsdag 2021-07-09.
Har du frågor? Ring 073-376 68 95 och prata med Linda Högbom, Chef Administration på Placerum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024