OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringsadministratör till Cynk
Cynk grundades 2012 och är Sveriges ledande aktör inom försäkringsinventering för dödsbon och privatpersoner. Vi har hjälpt över 55 000 kunder. Hos oss jobbar kunniga, drivna och engagerade medarbetare och tillsammans har vi skapat en plattform för försäkringsinventeringar. Vår filosofi är enkel – vi vill att alla ska veta om och förstå sitt försäkringsskydd samt kunna säkerställa att den ekonomiska ersättning man är berättigad till utgår. Vi samarbetar med flera av Sveriges största begravningsbyråer, juristbyråer, försäkringsbolag, organisationer och föreningar.
Vi expanderar kraftigt i Sverige och övriga länder i Norden och söker därför fler Försäkringsadministratörer som vill vara med på vår tillväxtresa. Vill du arbeta administrativt samtidigt som du utvecklar och effektiviserar processer och arbetssätt genom att bidra med din kunskap och erfarenhet? Då är detta tjänsten för dig!
Rollbeskrivning och ansvarsområden
Som Försäkringsadministratör hos oss kommer du att ingå i vårt Inventory Managementteam och spela en aktiv roll i den fortsatta utvecklingen av bolaget. Du kommer att arbeta självständigt och i teamet med att hantera inventeringsärenden samt förvalta och utveckla interna arbetsprocesser och befintliga samarbeten och relationer med våra leverantörer. Du blir en viktig nyckelperson på företaget där du har möjlighet att göra skillnad och vara med att utveckla och påverka.
Löpande hantering av försäkringsinventeringar
Löpande kontakt med kunder och medarbetare hos våra samarbetspartners avseende försäkringsinventeringar
Upprätthålla och utveckla de dagliga relationerna med olika försäkringsbolag och andra leverantörer
Aktivt bidra till att utveckla vårt arbetssätt och viktigaste affärsprocesser
Vem är du?
Vi söker dig som har ett starkt driv och arbetar metodiskt och strukturerat för att hitta lösningar. Eftersom du kommer att ha mycket och nära kontakt med kunder och försäkringsbolag ser du också telefonen som ditt kanske viktigaste arbetsredskap. Du trivs med att ha en bred roll och arbeta i högt tempo med många externa och interna kontaktytor. Då vi arbetar i en global miljö är det viktigt att du har mycket god språklig förmåga i såväl svenska som engelska. Du är serviceinriktad och ser möjligheter framför problem samt trivs i en administrativ roll som du kan utvecklas inom. Du är ansvarstagande och har god förmåga att hantera och prioritera fler arbetsuppgifter parallellt.
För att lyckas hos oss behöver du
Minst tre års erfarenhet av administration inom försäkringsbranschen eller liknande bransch
Erfarenhet och förmåga att bygga upp och vårda relationer med såväl kunder som partners
Hög arbetskapacitet, ansvarstagande, kvalitetskänsla, social kompetens
Vara prestigelös och tävlingsinriktad, samt värdesätta lagkänsla.
En god kommunikationsförmåga i tal och skrift, meriterande om du även behärskar ytterligare ett nordiskt språk utöver svenska
Vad kan Cynk erbjuda dig?
Hos oss får du ta ett stort ansvar i en dynamisk organisation med korta beslutsvägar och stort fokus på kundbemötande och arbetsmiljö i världsklass, professionalitet och försäljning. Söker du en miljö präglad av service, glädje och tillväxt är Cynk rätt för dig.
En möjlighet att vara en del av Cynks tillväxtsresa
Ansvar och frihet i din arbetsroll
En rolig, omtänksam men ändå professionell arbetsmiljö
Startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstyp: Tillsvidareanställning med provanställning
Lön: Efter överenskommelse
Intresserad?
Sista ansökningsdag är 2024-01-31, men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Detta är en tillsvidare anställning med inledande provanställning och med önskad start under december. Kontoret ligger i Sickla Köpkvarter.
Har du frågor är du välkommen att kontakta CEO Niklas Forsenberg,
076-110 12 55, niklas@cynk.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!