Försäkringsadministratör inom Företag

Försäkringsadministratör inom Företag

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum?
Som Administratör på affärsområde försäkring hos Länsförsäkring Kronoberg arbetar du med olika typer av försäkringar. Men framför allt arbetar du med människor. Engagemanget, nyfikenheten och intresset för att bygga relationer är det som förenar alla som jobbar här, och är det som gör Länsförsäkring Kronoberg till en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. Där målet om nöjda och lojala kunder är det som styr vårt arbetssätt.

Främst handlar det förstås om att vi har världens viktigaste ägare: våra kunder. Vi sätter alltid kunden först, och vet att de relationer vi bygger idag ska hålla över tid.

Länsförsäkring Kronoberg söker en engagerad och serviceinriktad administratör

Vi söker en engagerad och serviceinriktad medarbetare som brinner för administration! Vi är mitt i en spännande förändringsresa, vilket gör att vi välkomnar dig som har ett öppet sinne till förändring.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, på 100 %, med placering på vårt huvudkontor i Växjö med start omgående.

Om jobbet
I rollen som Administratör inom företagsförsäkring bidrar du genom service och effektiv administration till att våra rådgivare i teamet kan fokusera på kund och affär. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak i att registrera och ändra försäkringar, hantera avvikelselistor, utbilda nya medarbetare samt vissa ekonomiska frågeställningar. Du jobbar i vårt affärssystem med bevaknings- och åtgärdslistor för att möjliggöra att alla kunder och rådgivare upplever bästa möjliga service. Utöver det kommer du även att involveras och ansvara för mottagandet och införandet av nya produkter, system och arbetssätt. Rollen innefattar även viss kundkontakt.

Vem är du?
Din personlighet präglas av engagemang, handlingskraft, laganda och en stor portion nyfikenhet. Du är van att arbeta självständigt men du är även en utpräglad lagspelare som sätter laget före jaget. Ordning och reda och noggrannhet är en självklarhet för dig. Du har även lätt att kommunicera på svenska i både tal och skrift.
Då vi är mitt inne i en förändringsresa ser vi en fördel i att du gillar att inspirera andra till förändring, driva projekt och vara en del i ett spännande förändringsarbete.
Vi söker dig som har erfarenhet av administration. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäkringsrådgivning och/eller försäkringsadministration samt om du har IFU-diplom eller motsvarande. Du har en relevant akademisk utbildning i botten, eller att du har tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom tidigare erfarenheter och utbildningar.

Låter det intressant?
Då vill vi veta mer om dig!
Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.
Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta Jennie Albertsson, Chef försäkringsadministration , tel 0470-720027, mejl jennie.albertsson@lfkronoberg.se. Facklig representant är Christofer Eliasson, 0372-66641.


I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna inkluderar bland annat drog- och alkoholtester via extern leverantör.


För att säkerställa att du tar del av vår korrespondens i rekryteringsprocessen så uppmanar vi dig att även hålla koll på din inkorg för skräppost. Detta då mejl ibland felaktigt sorteras som skräppost.

Sista ansökningsdag: 2024-06-16

Länsförsäkring Kronoberg är ett bolag som sedan starten 1801 ägs och styrs av sina kunder. Vi finns till för att ge kronobergarna en enklare vardag och en tryggare framtid, och sätter alltid våra kunder i första rummet. Det gör vi genom att erbjuda en helhet inom bank, försäkring, pension och fastighetsförmedling. Men också genom att långsiktigt engagera oss i det samhälle vi och våra kunder är en del av. Det gör att vi varje dag känner att vi gör något meningsfullt i kronobergarnas liv. Och det är därför vi har så nöjda kunder. Vi är cirka 180 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Alvesta och Tingsryd.

Vi tror på det vi gör. Och dom vi gör det för.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2024
  • Ansök senast: 16 juni 2024

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


18 december 2024