Försäkringsadministratör inom Pension & Försäkring

Försäkringsadministratör inom Pension & Försäkring

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas vidare inom pension och försäkring i en bred administrativ roll? Vi behöver utöka vårt team i Piteå och söker en trygg och erfaren administratör inom tjänstepension.

Arbetet består av att hjälpa våra rådgivare med att förbereda, handlägga och följa upp våra kunders försäkrings- och tjänstepensionsärenden. Du är med och säkerställer att kundens upplägg realiseras, är uppdaterat och att det följer rådande regelverk. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna – ett arbete som är både brett och varierande med stort eget ansvar.

Arbetsprocesserna är tydliga och vi uppskattar och uppmuntrar idéer för utveckling och effektivisering. Våra medarbetare är noggranna och kundorienterade och har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för sina arbetsuppgifter. Kontoret består av 20-talet medarbetare och vi är ett familjärt gäng med trevlig och informell stämning och höga ambitioner. Vi hoppas att du kan bidra genom din positiva energi, pålitlighet och lösningsorienterade inställning.

- Flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom bank, finans eller försäkring
- Stort intresse att utvecklas inom tjänstepension och försäkring
- Noggrann, strukturerad och ansvarsfull
- Lösningsorienterad och serviceinriktad
- En lagspelare som hugger i där det behövs
- Lätt för att lära och hantera digitala system
- Flytande svenska och engelska, i tal och skrift

Erfarenhet av administration inom tjänstepension är meriterande, men vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

Placering: Hamngatan 47, Piteå
Anställningsstart: Snarast, enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2021-11-19
Kontaktperson: Peter Grundberg, 070-393 73 33

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


6 december 2022