OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas vidare inom tjänstepension och försäkring i ett ledande och expansivt bolag?
Söderberg & Partners söker en engagerad och noggrann administratör inom tjänstepension till ett affärsmässigt och trevligt team på kontoret i Östersund.
Arbetet består av att hjälpa våra rådgivare med att förbereda, handlägga och följa upp våra kunders försäkrings- och tjänstepensionsärenden. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande. Du har daglig kontakt med kundföretagen och vi söker dig som är noggrann och kundorienterad, samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. För rätt person finns möjlighet att utvecklas vidare till en roll som pensionsrådgivare.
Det här teamet består av 6 medarbetare, både rådgivare och administratörer, vi har en trevlig sammanhållning och en positiv och lösningsfokuserad atmosfär.
- Erfarenhet av administrativt arbete med tjänstepensioner inom bank, finans eller försäkring
- Har stort intresse för finans och försäkring och vill fortsätta att utvecklas
- Är noggrann, strukturerad och ansvarsfull
- Är lösningsorienterad och serviceinriktad
Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Placering: Östersund
Anställningsstart: Snarast, efter överenskommelse
Anställningsform: Heltid
Sista ansökningsdag: 2021-11-05
Kontaktperson: Annette Lindström, +46 63 57 40 83
Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.
Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.
Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.
Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.
Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?