Försäkringsadministratör till Linder & Partners!

Försäkringsadministratör till Linder & Partners!

Arbetsbeskrivning

Du som tidigare har arbetat som försäkringsadministratör – se hit! Om du trivs i en roll med mycket ansvar och varierande arbetsuppgifter, då kan detta vara helt rätt tjänst för dig! För att lyckas i rollen ser vi att du tidigare har arbetat som försäkringsadministratör, det är därför viktigt att du tydligt specificerar det i ditt CV. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Linder & Partners erbjuder riktig rådgivning till företag och anställda inom pensioner och försäkringar. Som försäkringsadministratör kommer du att inleda din anställning med en introduktion där du får gå bredvid en erfaren kollega innan du sätter igång på egen hand.

Du erbjuds


* En långsiktig roll där du initialt arbetar som konsult men där du på sikt har goda möjligheter till en överrekrytering
* En karriärmässigt attraktiv roll där du själv får möjligheten att bredda dina arbetsuppgifter och ständigt utvecklas i din roll
* Stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer bland annat att:


* Förbereda och sammanställa pensionsutredningar samt att hantera all administration i samband med detta.
* Vara en sammanhållande länk mellan rådgivare, försäkringsbolag och kunderna.
* Boka möten till rådgivare, förse rådgivare med erforderlig dokumentation.
* Administrera och bevaka ärenden efter mötet


VI SÖKER DIG SOM
* Talar och skriver obehindrat på svenska


* Har arbetat som försäkringsadministratör
* Har goda kunskaper i Officepaketet och god datorvana


Vi ser det som meriterande om du:


* Har en utbildning inom pensionförsäkring
* Har arbeat med kollektivavtalad försäkring och/eller pension rådgivning
* Har flera års erfarenhet av försäkringsadministration


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* Självgående


Övrig information:


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 8:00-17:00
* Placering: Centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Linder & Partners önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2021
  • Ansök senast: 3 mars 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024