Försäkringsadministratör till utvecklande tjänst i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du en utpräglad administratör med intresse av försäkringar och lön? Ser du dig själv i en snabbrörlig och föränderlig miljö, där du har stort utrymme att vara med och påverka och utveckla processer och arbetssätt? Då tycker vi att du ska läsa vidare!


Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en försäkringsadministratör. Kunden arbetar med att administrera försäkringar och pensioner mot företag, och du kommer att ingå i ett second line/backoffice-team, där dina uppgifter kommer att inbegripa diverse kundärenden som berör premier, kollektivavtal, pensioner mm. Du agerar spindel i nätet och arbetar brett med att godkänna och skicka filer till kund, göra avstämningar, försäkringsrevision och sjukdomsrapportering.


Företaget är i en fas som präglas av utveckling och digitalisering, och arbetar just nu på att skapa bättre och mer kostnadseffektiva lösningar för sina kunder. Det är därför av stor vikt att du har god systemvana och drivs av att utveckla processer och komma med egna initiativ till att utveckla administrationen.


Vår kund sitter i inbjudande lokaler i Solna, med närhet till Mall of Scandinavia. Uppdraget är inledningsvis på sex månader, men för rätt person finns god chans att bli överrekryterad till kunden.


Lämplig bakgrund
För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du

- har ett par års erfarenhet av arbete med försäkringar och/eller löneadministration

- har bred systemvana och är en utpräglad administratör

- är en van Excel-användare

- har god förståelse för löneprocessen relaterat till pensioner

- kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.


Du är en driven, lättlärd och nyfiken person som har skinn på näsan och har god kommunikation och ett trevligt bemötande gentemot kunderna. Det är meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet men detta är inte nödvändigt. Det är även meriterande om du själv tidigare arbetat som konsult och därmed fått förståelse för lönerapportering. Du ges möjlighet att komma in i en föränderlig och rörlig miljö, där du har möjlighet att växa med oss. Varmt välkommen med din ansökan!


Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som pågår under sex månader. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024