OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas med oss?
Försäkringsbolaget Svenska Fribrevsbolaget söker IT-kunnig värdepappersadministratör
Svenska Fribrevsbolaget, SFB:s, affärsidé är att erbjuda en kostnadseffektiv och transparent lösning på svenska pensionssparares fribrevssituation. Hos oss får du möjlighet att arbeta hos ett av de mest spännande försäkringsbolagen i Sverige och det finns fantastiska möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med bolaget.
Vi söker dig om har relevant utbildning inom IT/Ekonomi och erfarenhet av motsvarande arbete på fondbolag, bank eller försäkringsbolag. Du ska ha lätt för att lära dig nya system och ha en hög analytisk förmåga. Förutom allmänt goda datorkunskaper är goda kunskaper i Excel nödvändiga. Erfarenhet från arbete med värdepappershandel är meriterande. Då bolaget befinner sig i en stark tillväxtfas innebär arbetet goda utvecklingsmöjligheter.
Om rollen
Som värdepappersadminsitratör hos SFB kommer du att sköta delar av bolagets administrativa processer kopplat till framför allt fondhandel. Du kommer även att arbeta med utvecklingsprojekt kring olika IT-system.
I rollen ingår att:
Sköta administrativa processer kopplat till framför allt fondhandel.
Hantera både externa och interna IT-system.
Arbeta med utveckling/konfigurering av befintliga system.
Testa nya systemfunktioner innan driftsättning.
Sätta upp och underhålla datorer samt installera programvaror.
Kvalifikationer:
Relevant utbildning inom IT/Ekonomi.
Erfarenhet av motsvarande arbete på fondbolag, bank eller försäkringsbolag.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Analytisk, driven och initiativtagande.
Noggrann och bra på att kommunicera över mejl/telefon.
Meriterande:
Kunskaper i spanska.
Erfarenhet från arbete med värdepappershandel.
Övrig information:
Start: 1 februari
Omfattning: Heltid, provanställning tillämpas
Fast lön
Placering: Västerås
Sista ansökningsdag 10:e december 2020.
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi ser fram emot din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Mejla CV samt personligt brev till rekrytering@svenskafribrevsbolaget.se Ange ”Värdepappersadministratör” i ämnesraden.
OBS: Endast ansökningar inkomna per mejl till rekrytering@svenskafribrevsbolaget.se kommer att behandlas.
Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med CTO, Simon Nyström, 076-9450145, simon.nystrom@svenskafribrevsbolaget.se
All rekryteringshjälp undanbedes vänligt men bestämt.
Om Svenska Fribrevsbolaget
Svenska Fribrevsbolaget, SFB, är Sveriges första och enda försäkringsbolag byggt och anpassat för fribrev. Ett fribrev är en pensionsförsäkring där inbetalningen upphört och skapas t.ex. då du byter arbetsgivare. En tjänsteman förväntas i genomsnitt ha 8 st. fribrev utspridda hos olika pensionsbolag under sin livstid. Den 1:a januari 2020 förväntas en ny lag införas i Sverige vilken utökar möjligheten att samla och flytta fribrev, vilket kan resultera i lägre avgifter, högre avkastning och mer i pension. SFBs affärsidé är att erbjuda en kostnadseffektiv och transparent lösning på svenska pensionssparares fribrevsituation.
Koncernens resa startade 2012 med jämförelsetjänsten Pensiono.se som bl.a. har utsetts till årets förmedlare, vunnit Guldstänk, nominerats till Guldkanten av Statens Pensionsverk och fått stor uppmärksamhet i media. Teamet i koncernen har gedigen erfarenhet av pensionsmarknaden, kapitalförvaltning och affärsutveckling. Här får du möjlighet att komma till ett av de mest spännande försäkringsbolagen i Sverige!