OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas med oss?
Försäkringsbolaget Svenska Fribrevsbolaget söker Kundtjänstmedarbetare
Svenska Fribrevsbolaget, SFB:s, affärsidé är att erbjuda en kostnadseffektiv och transparent lösning på svenska pensionssparares fribrevssituation. Hos oss får du möjlighet att arbeta hos ett av de mest spännande försäkringsbolagen i Sverige och det finns fantastiska möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med bolaget.
Vi söker dig om har relevant utbildning inom ekonomi/försäkring och erfarenhet av motsvarande arbete på försäkringsbolag, bank eller fondbolag. Du ska ha lätt för att hantera ärenden både per mejl och telefon, samt vara naturligt serviceminded och noggrann. Erfarenhet från arbete med kundtjänst inom försäkringsbolag och/eller bank är meriterande. För att lyckas i rollen bör du ha IT-vana samt vara intresserad av människor. Du kommer jobba i en organisation som sätter kunden, kunskap, prestation och hårt arbete i centrum. Då bolaget befinner sig i en stark tillväxtfas innebär arbetet goda utvecklingsmöjligheter.
Om rollen
Som Kundtjänstmedarbetare hos SFB kommer du att sköta delar av bolagets Kundtjänst. Du kommer även att arbeta med backoffice-relaterade frågor kring olika kundärenden.
I rollen ingår att:
ansvara för företagets telefoni och gemensamma mejlkorgar
besvara kundfrågor via web, telefon och mejl
kommunicera med kunders arbetsgivare kring flyttärenden
hantera delar av de administrativa flyttprocesserna
ansvara för posthantering
Kvalifikationer:
god kommunikativ och pedagogisk förmåga – bra på att kommunicera i så väl tal som skrift både på svenska och engelska
relevant erfarenhet från arbete inom kundtjänst, rådgivning eller försäljning på försäkringsbolag och/eller bank
serviceminded och noggrann
driven och initiativtagande
Övrig information:
Start: 1 februari 2021
Omfattning: Heltid, provanställning tillämpas
Fast lön
Placering: Västerås
Sista ansökningsdag 10:e december 2020.
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vänligen observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då urval och intervjuer sker löpande. Vi ser därför fram emot din ansökan snarast. Mejla CV samt personligt brev till rekrytering@svenskafribrevsbolaget.se. Ange Kundtjänstmedarbetare i ämnesraden.
OBS: Endast ansökningar inkomna per mejl till rekrytering@svenskafribrevsbolaget.se kommer att behandlas.
Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Maria Engzell, 073-746 18 86, maria.engzell@svenskafribrevsbolaget.se
All rekryteringshjälp undanbedes vänligt men bestämt.
Om Svenska Fribrevsbolaget
Svenska Fribrevsbolaget, SFB, är Sveriges första och enda försäkringsbolag byggt och anpassat för fribrev. Ett fribrev är en pensionsförsäkring där inbetalningen upphört och skapas t.ex. då du byter arbetsgivare. En tjänsteman förväntas i genomsnitt ha 8 st. fribrev utspridda hos olika pensionsbolag under sin livstid. Den 1:a januari 2020 förväntas en ny lag införas i Sverige vilken utökar möjligheten att samla och flytta fribrev, vilket kan resultera i lägre avgifter, högre avkastning och mer i pension. SFBs affärsidé är att erbjuda en kostnadseffektiv och transparent lösning på svenska pensionssparares fribrevsituation.
Koncernens resa startade 2012 med jämförelsetjänsten Pensiono.se som bl.a. har utsetts till årets förmedlare, vunnit Guldstänk, nominerats till Guldkanten av Statens Pensionsverk och fått stor uppmärksamhet i media. Teamet i koncernen har gedigen erfarenhet av pensionsmarknaden, kapitalförvaltning och affärsutveckling. Här får du möjlighet att komma till ett av de mest spännande försäkringsbolagen i Sverige!