Försäkringsförmedlare, kundservice

Försäkringsförmedlare, kundservice

Arbetsbeskrivning

Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!

Har du erfarenhet av försäljning och vill kunna påverka din lön? Då är den här tjänsten något för dig. Du kommer att ha daglig kontakt med OKQ8s privatkunder och företagskunder över telefon. I samtalen är din främsta arbetsuppgift att skapa en sund försäljning och goda kundrelationer. För tjänsten utgår en grundlön samt en del provision.

Vi erbjuder en skräddarsydd utbildning för du ska känna dig trygg i våra produkter och system för att kunna leverera ett bra resultat. Arbetstiderna är måndag till fredag klockan 08.00-16.15. Tjänsten är på heltid och kommer att tillsättas så fort vi har hittat rätt person.

Läs mer om den produkt som detta gäller på vår hemsida: https://www.okq8.se/forsakringar/backup-tillaggsforsakring/
Vi söker

Vi söker nu dig som är minst 18 år fyllda och har ett extra öga för försäljning och är en positiv, engagerad och driven person som utmanas av att arbeta mot uppsatta säljmål. Vi förutsätter att du har en bra kommunikationsförmåga både tal och skrift och det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning av försäkringar, men det är inget krav.

Som en del i denna process kommer vi att genomföra ett test som är anpassat för tjänsten och på slutkandidater genomförs bakgrundskontroll. Väl på plats så kommer du genomgå en utbildning och därefter ett slutprov där ett godkänt resultat är en förutsättning för att få anställning.

På OKQ8 Kundservice i Avesta är vi ca 60 medarbetare och sitter i trivsamma lokaler alldeles intill Dalälven. Vi arbetar löpande med urval så ansök redan idag, annonsen stänger 2023-04-13. Start för tjänsten som vår nya säljande kundservicemedarbetare kommer att ske enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande gruppchef Jessica Thorsell, jessica.thorsell@okq8.se alternativt rekryteringsansvarige, Camilla Skalberg, camilla.skalberg@okq8.se

Varmt välkommen med din ansökan!

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.

- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OKQ8
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 13 april 2023

Postadress

Allén 76
VÄSTERVIK, 59361

Liknande jobb


6 december 2022