Försäkringshandläggare

Arbetsbeskrivning

Om rollen som försäkringshandläggare

Då vi sedan en tid tillbaka är inne i en spännande fas här på Skandia så söker vi nu fler medarbetare till vår kundserviceenhet företag, där du kommer ingå i vad vi kallar team Livsfall. Det händer otroligt mycket hos oss just nu, där stort fokus ligger på att digitalisera och göra det ännu enklare för våra kunder och självklart även för oss medarbetare. Du kommer med andra ord att få en viktig roll i att guida våra kunder i våra digitala flöden.

I rollen växlar du mellan att hjälpa våra kunder via telefon/chatt, säker meddelandehantering och utmanande administrativa uppgifter för att säkerställa våra kunders kommande och pågående pensionsutbetalningar.

Du blir en del av ett team med 20 engagerade kollegor, så här finns verkligen möjlighet att utvecklas för den som vill. Dagarna delas in i olika block där du som medarbetare tar emot inkommande telefoni från våra försäkringskunder eller arbetar med administrativ handläggning med fokus på ärenden gällande utbetalning av pension. Teamet jobbar mot ett gemensamt mål varje månad för att säkerställa att våra kunder som ska gå i pension får sin utbetalning i rätt tid.


För att lyckas i rollen

Vi söker dig som drivs av att på ett öppet, enkelt och engagerat sätt skapa mervärde och ge den bästa tänkbara servicen till våra kunder. För att klara den här rollen ser vi att du har några års erfarenhet av en liknande roll.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen har du en positiv attityd, god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Samtidigt kan du arbeta självständigt, planera och organisera ditt arbete. Du skapar ett förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartners med en känsla för service. Du kan ta egna beslut grundade på riktlinjer och regelverk, uttrycker dig väl i tal och skrift och har datorvana.

Givet att vi är på en förändringsresa, både när det gäller processer och digitalisering är det viktigt att du vill utvecklas och har förmåga att ta in ny kunskap löpande.

Du har utbildning på lägst gymnasienivå, vi ser gärna att du även har eftergymnasial utbildning. Har du en bakgrund inom försäkring ser vi det som extra meriterande.


Vad händer nu?

I din ansökan kommer du att få svara på ett par urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten och som baseras på de krav vi ställer. Går du vidare till nästa steg kommer du att få genomföra ett personlighetstest och ett logiskt test som är en del av rekryteringsprocessen.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning) med placering i Sundsvall eller Göteborg.

Vi genomför löpande urval så sök så snart som möjligt för att inte missa chansen!


Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2024
  • Ansök senast: 3 maj 2025

Postadress

None
., .

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024