Försäkringshandläggare inom Liv och Pension

Försäkringshandläggare inom Liv och Pension

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av handläggning och administration inom Liv och Pension och söker efter nästa utmaning inom branschen? Då kan detta konsultuppdrag vara för dig! Ansök redan idag då vi jobbar enligt löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Tjänstens främsta syfte är att underlätta administration av utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Handläggning sker i olika system och innefattar uppskjutningar, förtida uttag, återköp och utbetalning. Kringliggande arbetsuppgifter bestående av att hantera post och förfrågningar, rättningar, backningar och returer etc, sådant som hör utbetalningar till.

Företaget bemannar även en telefonislinga där de ger support till kunden internt, Mäklarservice, Kundservice och indirekt till slutkund. Då vi står i en transformation att successivt byta system kan det även uppstå städjobb i systemen av olika slag. Arbetet sker både självständigt och i team som arbetar lean/agilt.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef som guidar och stöttar dig i din karriär
- En utvecklande roll inom Liv och Pensions-branschen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av utbetalningar av försäkringar inom liv och pension
* Hantering av post och förfrågningar
* Bemanning av telefonislinga där support ges internt
* Andra arbetsuppgifter kan förekomma i rollen


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom området
- Har kompetens och 1-3 års erfarenhet inom liv och pension
- Har erfarenhet av administration i liv -och pensionsystem
- Har erfarenhet av handläggning och administration
- Är van att läsa komplexa texter, arbeta självständigt och har lätt för att lära
- Har lätt för att se samband och helhet
- Har mycket goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver detta

Det är meriterande om du har
- Kompetens inom bokföring

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självständig
- Noggrann
OBS: Skicka in ditt CV i Word-format om möjligt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2024
  • Ansök senast: 20 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 december 2024