Försäkringshandläggare sjukförsäkring

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan söker Försäkringshandläggare sjukförsäkring Placering Lokalt försäkringscenter Linköping och/eller Motala Arbetsuppgifter och ansvar Som försäkringshandläggare sjukförsäkring kommer du i samarbete med försäkringsutredare och personliga handläggare att handlägga olika förmåner inom sjukförsäkringen.Arbetet innebär bland annat beräkning av förmåner, manuella utbetalningar, utredning av sjukpenninggrundande inkomst samt att svara på förfrågningar från till exempel försäkringsbolag.Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall.I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.Kvalifikationer Du som söker har slutbetyg från gymnasium.Vid omplacering är detta inte ett krav.Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande liksom erfarenhet av liknande arbete, särskilt inom myndighet.Du som söker är kvalitetsmedveten och serviceinriktad.Vidare är du mål- och resultatinriktad samt strukturerad i ditt arbetssätt.Det är viktigt att du känner ansvar för såväl ditt eget arbete som helheten i gruppen.Du värdesätter olikheter och har en hög kulturell medvetenhet.Du är också van dataanvändare med goda kunskaper i Officepaketet.Övrigt Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 17 december 2010
  • Ansök senast: 30 december 2010

Liknande jobb