OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För uppdrag hos Kammarkollegiet söker vi nu dig som vill axla rollen som försäkringshandläggare! Är du en noggrann och serviceinriktad person som ser stora möjligheter att få in foten i en administrativ roll inom statlig verksamhet? Vi söker nu dig som kan arbeta heltid mellan juni till oktober med chans till förlängning. Är du den vi söker? Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag!
OM TJÄNSTEN
Kammarkollegiets försäkringsavdelning fungerar som statens försäkringsbolag. De arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser, och kommer under 2023 att genomföra en omfattande systemutveckling vilket innebär ökat behov i personalstyrkan.
Är du serviceinriktad, kommunikativ, noggrann och intiativtagande och har möjlighet att arbeta heltid mellan juni till oktober samt har erfarenhet av liknande arbete kan en roll som denna vara nästa steg för dig.
Arbetet kommer att genomföras i Kammarkollegiets lokaler på Karolinen i Karlstad och du kommer arbeta vanliga kontorstider.
#
#
Du erbjuds
* Visstidsanställning hos Academic Work på uppdrag hos offentlig verksamhet där du har möjlighet att utveckla dina administrativa förmågor
* En fot in i offentlig verksamhet samt hos Academic Works stora nätverk av kontakter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Handlägga skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av våra försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring
- Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
- Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
- Göra bedömningar om ersättning kas ges enligt våra försäkringsvillkor
VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
- Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet av liknande arbete
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Vi söker dig som är
* Problemlösande
* Initiativtagande
* Serviceinriktad
Vi ser att du som söker är en trygg och hjälpsam person som bemöter andra med vänlighet och respekt. Du är noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har även en mycket god kommunikativ förmåga.
Övrig information
* Start: Senast juni
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231