Försäkringshandläggare sökes till Kammarkollegiet!

Försäkringshandläggare sökes till Kammarkollegiet!

Arbetsbeskrivning

För uppdrag hos Kammarkollegiet med start omgående söker vi nu dig som vill axla rollen som försäkringshandläggare! Är du en noggrann och serviceinriktad person som ser stora möjligheter att få in foten i en administrativ roll inom statlig verksamhet? Vi söker nu dig som kan arbeta heltid mellan juni till oktober med chans till förlängning. Är du den vi söker? Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag!

OM TJÄNSTEN
Kammarkollegiets försäkringsavdelning fungerar som statens försäkringsbolag. De arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser, och kommer under 2023 att genomföra en omfattande systemutveckling vilket innebär ökat behov i personalstyrkan.

Är du serviceinriktad, kommunikativ, noggrann och intiativtagande och har möjlighet att arbeta heltid mellan juni till oktober samt har erfarenhet av liknande arbete kan en roll som denna vara nästa steg för dig.

Arbetet kommer att genomföras i Kammarkollegiets lokaler på Karolinen i Karlstad och du kommer arbeta vanliga kontorstider.



Du erbjuds


* Visstidsanställning hos Academic Work på uppdrag hos offentlig verksamhet där du har möjlighet att utveckla dina administrativa förmågor
* En fot in i offentlig verksamhet samt hos Academic Works stora nätverk av kontakter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Handlägga skador eller försäkringsavtal inom ett eller flera av våra försäkringsområden fordon-, sak- eller personförsäkring
- Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
- Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
- Göra bedömningar om ersättning kas ges enligt våra försäkringsvillkor

VI SÖKER DIG SOM
- Har högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
- Har minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet av liknande arbete
- Besitter goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift



Vi söker dig som är


* Problemlösande
* Initiativtagande
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2023
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024