Försäkringshandläggare telefoni inom bostadstillägg i Kalmar

Försäkringshandläggare telefoni inom bostadstillägg i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare inom kundcentertelefonin är du medarbetare i staten med ett viktigt uppdrag, att hjälpa våra försäkrade när de ringer till Försäkringskassan och har allmänna frågor eller har frågor om sin ansökan om bostadstillägg. Det innebär att du ska kunna göra preliminärberäkningar, skicka ut blanketter, lotsa kunden på Mina Sidor, hjälpa dem hitta information, svara på enklare frågor om bostadstillägg och göra enklare bedömningar. Bostadstillägg kan personer söka som har beviljats sjuk- eller aktivitetsersättning. Det är viktigt att du visar engagemang, kan informera och lyssna på den du pratar med. Som försäkringshandläggare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.

Du kan läsa mer om bostadstillägg på vår webbplats.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett effektivt, strukturerat och noggrant arbetssätt
• är stabil och pålitlig
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana

Det är meriterande om du


• har jobbat inom kundcenter
• har vana av arbete där kontakter via telefon har ingått
• har vana vid att vara schemalagd längre pass eller hela dagar i telefoni

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt
Ett antal tidsbegränsade tjänster, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Kontaktpersoner
Chef: Eva Medrala, 010-11 58 272 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Maria Esplund, 010-11 21 562 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Jenny Sjöstrand, tfn 010-115 83 44, Saco-S: Peter Moberg, tfn 010-111 79 29, Seko: Eliza Grundström, tfn 010-115 34 02

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 14 september 2021. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. När du söker tjänsten kommer du även att besvara ett antal urvalsfrågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 14 september 2021

Liknande jobb