Försäkringshandläggare till försäkringsavdelningen

Försäkringshandläggare till försäkringsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet, Karlstad

Är du en driven serviceinriktad person med akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms relevant av Kammarkollegiet? Då kan du vara den vi söker!

Kammarkollegiet genomför en omfattande digitalisering av hela verksamheten och på försäkringsavdelningen pågår en förändring av våra interna arbetssätt och utveckling av e-tjänster för våra kunder. Som medarbetare på Kammarkollegiet arbetar du på medborgarnas uppdrag och bidrar till att bygga och bevara Sveriges demokrati.

Vi söker nu en försäkringshandläggare till den administrativa enheten på Försäkringsavdelningen. På enheten arbetar fyra försäkringshandläggare och tre administratörer. Vi ansvarar för att förvalta och aktivt hålla försäkringsavtal uppdaterade samt ge information och service gentemot kund avseende innehåll i avtal. Enheten ansvarar för avdelningsgemensam administration med hantering av inkommande ärenden, posthantering och arkivering samt kontroll av utbetalningar för skadeersättning, fakturor och inköp m.m.

 

Tjänstens innehåll
I rollen som försäkringshandläggare arbetar du brett med samtliga försäkringsprodukter vad gäller förlängning och nyteckning av försäkringsavtal. Du svarar på frågor och ger rådgivning till våra kunder och försäkrade. Arbetet innebär mycket kundkontakt, genom e-post men också via telefon, vilket ställer krav på att du är serviceinriktad och har ett öppet bra förhållningssätt i kontakten med kunder och andra intressenter.

Inom enheten och avdelningen pågår ett arbete med att utveckla våra arbetssätt och metoder som du blir en aktiv del i vilket ställer krav på förmåga att se lösningar och att aktivt bidra till verksamhetens utveckling.

Tjänsten innebär även att analysera försäkringsavtals och försäkringsprodukters ekonomiska utfall. Det innebär att du behöver ha förmåga att förstå uppsatta ekonomiska beräkningsmodeller. Vi ser även att det är av stor vikt att du har en hög digital mognad.

 

Är du vår framtida kollega?



Vi söker dig som har:

• akademisk utbildning med innehåll av ekonomi, juridik eller annat relevant område eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms relevant av Kammarkollegiet
• mycket goda kunskaper i Word och Excel
• hög digital mognad
• mycket god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt på svenska och god kommunikativ förmåga på engelska



Meriterande:

• Arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten, exempelvis från arbete inom ekonomi på en servicefunktion eller arbete på försäkringsbolag



Personliga egenskaper 
Som person är du självständig, noggrann och kvalitetsmedveten. Vi ser att du är nyfiken, initiativrik och drivs av att identifiera problem och föreslå lösningar. Du har mycket god samarbetsförmåga samt en stark servicekänsla. Du är driven och positiv, analytisk, flexibel och kan anpassa dig efter verksamhetens behov. Du trivs i att ha varierande arbetsuppgifter.

Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Mer information 
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobba-har, inklusive CV och personligt brev, senast den 15 augusti 2022.

 

Kontaktpersoner
Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta:

Fabian Österman, enhetschef, epost: fabian.osterman@kammarkollegiet.se

Fackliga ombud:
Karin Edstrand, Saco-S, epost karin.edstrand@kammarkollegiet.se
Lisa Ericson, ST, epost lisa.ericson@arvsfonden.se

 
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

_www.kammarkollegiet.se

 


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024