Försäkringshandläggare till Kammarkollegiet i Karlstad!

Arbetsbeskrivning

Nu öppnar vi upp för en fantastisk möjlighet att samla på sig statlig arbetslivserfarenhet på en attraktiv myndighet i centrala Karlstad! Uppdraget startar redan 21 oktober - så ansök gärna redan idag!

OM TJÄNSTEN

Kammarkollegiets Försäkringsavdelning fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter. Ditt främsta fokus kommer vara handläggning genom administration och tecknande av försäkringsavtal. Du kommer agera rådgivande i dialog med både myndigheter och försäkrade personer som omfattas av försäkringarna.

Arbetsdagarna kommer att spenderas på ett fräscht aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor i ett arbetsteam på fem personer. På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående, driven och trygg i dig själv!

Du erbjuds
- Ett varierande och spännande jobb
- Statlig arbetslivserfarenhet
- Ett uppdrag hos en attraktiv myndighet
- Ett aktivitetsbaserat och nyrenoverat kontor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för handläggning och administration av försäkringsavtal genom att teckna nya försäkringar och förlänga befintliga avtal
* Besvara inkommande frågor och ge rådgivning via mail och telefon, till såväl kunder som försäkrade
* Begära in kompletterande uppgifter från myndigheter, via telefon och mail
* Bedöma om försäkring kan beviljas utifrån befintliga försäkringsvillkor
* Analysera ekonomiska utfall och hantera uppsatta beräkningsmodeller vid tecknande och förlängning av försäkringsavtal


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad teoretisk högskoleutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning
- Har sex månaders relevant arbetslivserfarenhet - exempelvis handläggning, administration, försäljning eller kundservice
- Har goda kunskaper inom MS Office
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Har en hög digital mognad och systemvanaFärdigheter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Övrig information
- Start: 21 oktober
- Omfattning: Heltid fram till 31 mars, med möjlighet till viss förlängning
- Placering: Karlstad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. Även allmänna arvsfonden finns hos dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Verksamheten bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 26 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024