Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av försäkringshandläggning och gärna en avslutad kandidatexamen för ett långisktigt uppdrag hos en av våra större kunder inom försäkring. Är du även en hjälpsam och kommunikativ lagspelare som vill lära sig nya saker? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig! Ansök redan idag, start är planerad i februari.
OM TJÄNSTEN
Bolaget är en grupp av kundägda försäkringsbolag i Sverige. Gruppen består av flera självständiga bolag som samarbetar under ett gemensamt varumärke. De erbjuder tjänster inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. De erbjuder olika typer av försäkringar som bil-, hem-, liv- och reseförsäkringar samt banktjänster som lönekonton, sparkonton, lån och bolån. Dessutom erbjuder de investeringsprodukter och pensionsprodukter.
Uppdraget beräknas starta i februari 2025 och pågå till minst december 2026 där det finns mycket goda chanser till överrekrytering. Du kommer att ingå i ett försäkringsteam om 7 personer där du kommer att få lära dig allt om försäkringar från dina kompetenta kollegor. Du kommer arbeta på plats i centrala Stockholm där det även finns möjlighet till distansarbete upp till cirka 50%.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag där mycket goda chanser finns till överrekrytering
- Breddad kompetens inom försäkringshandläggning med fokus på tjänstepensioner
- En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig under uppdragets gång
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar handläggning av olika typer av försäkringar i olika avtalsområden. Exempel på arbetsuppgifter är chefspension, tiotaggare, förmånstagarförordnanden. I arbetsuppgifterna ingår att registrera ärenden, besvara mail och telefonsamtal som främst innebär att supportera kundservice som behöver stöd i externa kundsamtal där de inte kan svara på kundens detaljfrågor.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten
- Har 1-3 års arbetslivserfarenhet inom försäkring
- Har flytande kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då detta krävs för arbetets utförande.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete inom tjänstepension
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Du är en positiv, social och öppen person som trivs med att arbeta i team. Du har ett starkt självledarskap där du ständigt arbetar för att lära dig mer och utvecklas. Vidare tror vi att du är nyfiken och har en ödmjuk inställning till rollens komplexitet.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer att få veta vilket bolag annonsen gäller vid en första telefonintervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231