OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Vi söker dig som trivs med kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare med inriktning mot telefoni arbetar du schemalagd tid med att ta emot samtal och frågor inom hela sjukförsäkringsområdet. I kontakterna identifierar du behov, ger information i ärenden och vägleder i Försäkringskassans självbetjäningstjänster. Kommunikationen sker via telefon.
Arbete i Försäkringskassans studentpool kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter i Försäkringskassan och i din fortsatta yrkesutveckling.
Vi söker dig som
• Studerar vid en universitets- eller högskoleutbildning som har koppling till arbetsuppgifterna som försäkringshandläggare, t.ex. statsvetenskap, samhällsvetenskap, beteendevetenskap, juridik, pedagogik eller ekonomi.
• har fullgjort godkända studier motsvarande lägst 60 högskolepoäng.
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet.
• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
• kan förstå och analysera komplexa frågor.
• har god kommunikativ förmåga.
• är handlingskraftig.
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö.
• har erfarenhet/kunskap om socialförsäkringen, förvaltningslagen, informationssäkerhet, offentlighet och sekretess.
• har god datavana och vana av att jobba med digitala verktyg och självbetjäningstjänster.
• har övergripande kunskap om andra myndigheter för att kunna lotsa kunden rätt.
• har god administrativ förmåga.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett antal tjänster, deltid, tidsbegränsad anställning på sex månader med möjlighet till förlängning. Start enligt överenskommelse. Du förväntas kunna arbeta minst 10 timmar per vecka kontinuerligt under terminerna samt heltid under lov. Du måste vara beredd att arbeta heltid under utbildnings- och introduktionsveckan. I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval.
Redan anställda på Försäkringskassan samt de som påbörjat en forskarutbildning kan inte bli aktuella för tjänst som studentmedarbetare.
Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Vi vill uppmana dig att ladda upp aktuella betygsdokument från högskola samt arbetsgivarintyg i din ansökan. Dessa dokument efterfrågas när man är aktuell för intervju.
Kontaktpersoner
Chef: Frida Kuselberg, 010-116 34 87 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Ann Dahlstedt, 010- 112 41 82 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Marcus Bringzén, 010-111 38 22, Saco-S: Frida Hård, 010-116 33 73 och Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 30 november 2021.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.