OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringshandläggare/Administratör
Uppdragsbeskrivning:
Vi söker nu en försäkringshandläggare/administratör för administration av utbetalningar inom liv- och pensionsförsäkringar åt en kund i Stockholm. Rollen innebär handläggning i olika system och omfattar bland annat uppskjutningar, förtida uttag, återköp och utbetalningar. Det ingår även arbetsuppgifter som att hantera post och förfrågningar, rättelser, återbetalningar och returer, samt andra uppgifter kopplade till utbetalningar. En del av arbetet innefattar även bemanning av en telefonislinga där support ges till olika interna avdelningar samt indirekt till slutkunder. Eftersom företaget befinner sig i en transformation med systembyte kan även systemstädning av olika slag förekomma. Arbetet sker både självständigt och i team, och följer lean/agila arbetsmetoder.
Kompetenskrav:
Erfarenhet och kunskap inom liv- och pensionsförsäkringar.
Vana vid administration i liv- och pensionssystem.
Erfarenhet av handläggning och administrativt arbete.
Förmåga att läsa och förstå komplexa texter, arbeta självständigt och snabbt lära sig nya saker.
God förmåga att se samband och helheter.
Meriterande med kunskaper inom bokföring.
Övrig information:
Teamet som ansvarar för utbetalningar består för närvarande av 16 personer. På grund av en pågående kompetensväxling söker kunden nu resurser som kan ta sig an olika arbetsuppgifter för att frigöra tid för kompetensutveckling och bidra till det pågående digitaliseringsarbetet. Arbetsuppgifterna kan variera över tid, men de faller inom ramen för utbetalningsgruppens ansvarsområde.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!