Försäkringskassan söker administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Administrativ assistent sökes till avdelningen för sjukförsäkring i Östergötland

Som administrativ assistent har du ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du fungerar i första hand som ett chefsstöd och hanterar administrativa ärenden som t.ex. kontering, viss budgetuppföljning, delar av utbildnings- och personaladministration, samt fungerar som kontaktperson mot interna stödfunktioner så som kontorsservice, säkerhet med flera.

I dina arbetsuppgifter ingår det att fungera som områdets ansvarige för t.ex. mötesdokumentation, agenda för ledningen, protokoll, viss ledningskorrespondens och presentationsmaterial. Du är beredd att rycka in där det behövs vilket kan innebära; att jobba i projekt som har anknytning till dina arbetsuppgifter, arbeta med behörigheter och administrera lokala intranätet och grupprum. Bokningar och inköp tillhör också ditt ansvarsområde. I samråd med områdeschef svarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete. Genom ditt administrativa stöd möjliggör du för områdeschef och ledningsgruppen att lyckas med sitt uppdrag. Du skall ha en god bild av Försäkringskassans vision, kundlöften och ledning och styrning, så att du genom ditt stöd skapar rätt möjligheter för chefer och ledning att lyckas med sitt uppdrag.

Det är viktigt att du förstår ditt uppdrag, lever våra värderingar och ser ditt bidrag till helheten. Du skall känna dig trygg i att arbeta mycket självständigt och kunna stödja på distans. Resor i tjänsten förekommer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har mycket god erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter
• kan Excel och har i övrigt mycket goda datakunskaper
• är initiativtagande och serviceinriktad
• är strukturerad och noggrann
• uttrycker dig väl i skrift
• har mycket god förmåga att samarbeta
• litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt
• har mycket erfarenhet av hur du kan vara en möjliggörare för chefskapet 

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av ekonomi, budget och personaladministration
• körkort för personbil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Norrköping.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta

Rekryterande chef: Lars Clarvid, tfn. 010-114 20 14

För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-administratör Linda Johansson, tfn. 010-116 28 66

Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Saco: Maria Wygler, tfn. 010-114 54 79 ST: Christian Lönnqvist, tfn. 010-112 32 23

Ansökan

Vi vill ha din ansökan med meritförteckning  21 april 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 april 2017

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024