OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Försäkringskassan söker Säkerhetsspecialist, Verksamhetsstöd Kontorsservice, placering Stockholm
Verksamhetsområdet Kontorsservice är en del av Försäkringskassans Verksamhetsstöd och svarar för etablering, förvaltning och avveckling av Försäkringskassans lokaler. Detta innefattar även den fysiska säkerheten kopplat till fastigheten. Kontorsservice är en rikstäckande organisation med 280 anställda, men totalt för myndigheten är vi cirka 14 000 medarbetare fördelade över hela landet.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som säkerhetsspecialist är du vår expert och kravställare vid nyetableringar och ombyggnader av kontor när det gäller projektering och upphandling av fastighetssäkerhet. Det kan gälla teknik såsom lås, brand, inbrotts- och överfallslarm och dess rutiner. Ni kommer att vara två säkerhetsspecialister som samarbetar. Som säkerhetsspecialist kommer ni framför allt vara engagerade i etablering av nya kontor men även rådgivare under förvaltningsfasen. Ni stödjer chefer och medarbetare i frågor avseende fastighetssäkerhet samt informerar och ”utbildar” i dessa frågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• högskoleexamen med inriktning mot teknik, fysisk säkerhet och byggnadsteknik eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt
• dokumenterad kunskap avseende fysisk fastighetssäkerhet så som lås, larm, skyddsklasser och larmklasser
• dokumenterad kunskap avseende upprättande av risk- och sårbarhetsanalyser
• ett högt säkerhetstänk, analytisk förmåga, är noggrann och strukturerad samt kan arbeta såväl självständigt som i grupp.
• arbetat med säkerhetslösningar i fastigheter och därför har god kompetens och erfarenhet av kravställnings- och upphandlingsarbete inom säkerhetsteknikområdet (lås och larm)
• flera års erfarenhet av projektering av lås och larm i större fastigheter och organisationer
• trivs med att ha många bollar i luften
• god skriftlig och muntlig förmåga i svenska
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att ha jobbat med motsvarande uppgifter inom offentlig sektor
• jobbat med brandskyddstekniska frågor och systematiskt brandskyddsarbete
Körkort är ett önskemål för tjänsten eftersom arbetet kommer att innebära många resor inom riket och ibland kanske det sker med bil.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde snarast. Tjänsten är säkerhetsklassad och därför måste du vara svensk medborgare. Provanställning kan i vissa fall bli aktuellt.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetsområdeschef Rolf Hellman tfn 010-116 96 03. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Victoria Waltenberg tfn 010-116 11 55. Fackliga kontaktpersoner är ST Charlotta Lamin tfn 010-116 14 24, för SACO Eva Bernegard tfn 010-116 66 37 och för SEKO Irre del Barba tfn 010-115 30 87.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning senast den 20 augusti 2017. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.