OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Placering VS Informationsförvaltning, Centralarkivet, Östersund
VS Informationsförvaltning står till Försäkringskassans ledning och verksamhetens förfogande med expertis i informationshanteringsfrågor. Kärnan i VS Informationsförvaltnings verksamhet är en sund, enhetlig och effektiv informationshantering på Försäkringskassan.
Du kommer ingå i en grupp bestående av arkivassistenter och verksamhetsspecialister.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som arkivassistent kommer du att arbeta med traditionellt arkivdepåarbete vid Försäkringskassans Centralarkiv. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara ordnings- och förteckningsarbete, registrering av arkiv samt att verkställa gallring.
Som arkivassistent hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
• är flexibel, strukturerad och kvalitetsmedveten
• kan arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• är serviceinriktad
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete samt arbete med arkivfrågor inom en stor organisation
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tunga lyft kan förekomma i verksamheten.
Tre tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Kontaktpersoner
Chef: Helena Wiktorsson, tel 010-112 39 09 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Marina Kireeva, tel 010-112 31 40 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter för SACO-S: Cecilia Silverson, tel. 010-115 26 18, ST: Annica Andersson, tel. 010-113 70 32. SEKO: Johanna Grundström, tel. 010 115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 3 april 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.