OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Produktansvar och försäkringskoordinator
ROLLEN
Inom Voice of Customer- teamet (VOC) ansvarar du för de nordiska ärendena relaterade till produktansvar, försäkringsbolag och konsumentklagomål. I rollen tar du full äganderätt till ärenden där du är extern kontaktpunkt och där du hanterar ärenden från start till överenskommet avslut. Rollen inkluderar också att arbeta proaktivt genom att hantera riskärenden och övervaka VOC KPI.
ARBETSOMRÅDE
Du kommer att få ärenden från supportteamet eller eskalerade ärenden från VOC-teamet där du hanterar dessa via telefon eller e-post. Det dagliga arbetet kommer att omfatta kontakt med försäkringsbolag, Samsungs juridiska team, konsumentmyndigheter och kunder. Du kommer också att administrera kontakten med vårt laboratorium i Storbritannien och hantera frakten på skadade telefoner samt hantera ärenden mot kunden. Förutom dessa operativa uppgifter kommer du också att övervaka VOC: s KPI: er och hantera vår riskhantering.
ANSVARSOMRÅDE
* Hantera Nordic PL-, försäkrings- och CCB-ärenden eskalerade av supportteamet eller från VOC-teamet.
* Kommunicera med försäkringsbolag, Samsungs juridiska team, konsumentklagomål och kunder.
* Genomför en grundlig utredning i varje fall innan du presenterar korrekt resultat.
* Loggning av PL-ärenden i Samsungs interna system och rapportering till Samsungs huvudkontor i Sydkorea.
* Rapportering till senior mgmt. om pågående ärenden.
* Hantera riskärenden.
* Övervaka VOC: s KPI: er, presentera en månadsrapport och analysera resultaten för förbättring samt handlingsplan.
UTBILDNING / ERFARENHET
* Minimum avslutad gymnasieutbildning
* God erfarenhet av minst en av ovan nämnda arbetsuppgifter
* Goda kunskaper om konsumenträtten och dess lagar i åtminstone ett av de nordiska länderna
PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är du trygg i dig själv och är självsäker i det du gör, nyfiken och framåt samt en lagspelare. Du älskar att ge god service och brinner för god kundnöjdhet! Du är empatisk och har förståelse för människors olika syn på saker och ting.
I denna roll är det otroligt viktigt att du har förmågan att arbeta effektivt men samtidigt är du mycket noggrann, grundlig och kan balansera perioder med hög arbetsbelastning under korta tidsfrister. Du är driven och kan identifiera möjligheter till förbättringar och lämpliga lösningar i ditt dagliga arbete men även på en organisationsnivå.
Du har goda kunskaper i MS Office (excel, ppt, word) och pratar och skriver flytande på såväl svenska som engelska. Har du färdigheter på nordiska språk är det meriterande.
ÖVRIGT
Start: Omgående
Placering: Kista
Anställning: Konsultuppdrag via Maxkompetens AB tillsvidare med prövotid på 6 månader.
Läs mer på maxkompetens.se
För frågor om rollen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Carolina löfgren på eller på
070-611 02 75
Kontaktpersoner på detta företaget
Carolina Löfgren
070-611 02 75