OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Montico är proffs på rekrytering, bemanning och utbildning. Vår expansiva koncern har idag cirka 450 anställda och omsätter cirka 175 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Tranås och vi finns även representerade med kontor i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Vetlanda, Värnamo, Ljungby, Mjölby och Linköping. Läs mer på montico.se. För kunds räkning söker vi nu en försäkringsmäklarassistent med sinne för service och relationsbyggande. Vårt kundföretag är ett större mäklarbolag inom försäkringar och pensioner. Till företaget som är centralt beläget i Linköping, söker vi nu en ambitiösa mäklarassistent med stor socialkompetens, som gillar att arbeta i högt tempo och som klarar av att jobba självständigt.. Du ges stora möjligheter att vara med och påverka i företagets dagliga rutiner och arbetssätt och får något av en nyckelroll gentemot företagets kunder. Du kommer att arbeta i en miljö med högt tempo, tätt ihop med en försäkringsmäklare, varför lyhördhet, socialkompetens och stresstålighet är viktiga egenskaper. I arbetsuppgifterna ingår allt från kundkontakter, mötes bokningar till uppföljningar, framtagning av rapporter och administration. Krav på person: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen. Har du tidigare jobbat med pensions och försäkringslösningar är du precis den vi söker. Utbildning från högskola eller universitet är inget krav, men ett gott sinne för ekonomi och siffror är en nödvändighet. I rollen som konsult ingår att du är social och flexibel samt ha en god samarbetsförmåga. Vi tror att du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och har förmågan att hitta lösningar på eventuellt uppkomna problem.