OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dalarnas Länsförsäkringar AB
Vill du jobba med försäljning och rådgivning till Dalarnas mest lojala försäkringskunder? Vi söker nu en Försäkringsrådgivare till vårt Kundcenter för ett vikariat till årsskiftet.
Om jobbet
Som Försäkringsrådgivare är du en del i teamet på Kundcenter. Uppdraget är i huvudsak att ta emot inkommande samtal och hjälpa våra kunder med deras ärenden. Utifrån kundens behov ska vi rådge det bästa försäkringsskyddet samt bygga långsiktiga och hållbara kundrelationer.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med relevant inriktning. Du har erfarenhet av arbete med kundservice, gärna via telefon, har du erfarenhet av försäkring är det starkt meriterande. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift, har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande.
Vi tror att du har förmåga att på ett enkelt sätt kunna sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till nya omständigheter. Du är förtroendeingivande och har ett genuint intresse för service och kundens situation samt en god kommunikativ förmåga. Du är även ansvarsfull, engagerad och trivs med att arbeta mot uppsatta mål.
Om oss
Kundcenter ansvarar för att på ett kompetent och serviceinriktat sätt hjälpa våra privata försäkringskunder via telefon och andra kanaler. Kundcenter är placerat på vårt kontor i Borlänge, tillsammans jobbar vi för att våra privata kunder ska vara rätt försäkrade.
Mer information
Tjänsten avser ett vikariat till 2022-09-30. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
För ytterligare information kontakta: Patricia Pahl, Teamledare Kundcenter, 023-932 40.
Lokala fackliga företrädare: Fredrik Pöllänen, Forena, 023-930 34.
Urval och intervjuer sker löpande.
Sista ansökningsdag: 2022-04-25