OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringsrådgivare Företag
Trygg-Hansa etablerade under 2015 en kundserviceavdelning för bolagets företagskunder i Malmö. Avdelningen består av 5 team och 65 medarbetare. 2 av teamen hanterar inkommande kundservice och resterande arbetar med utgående. Det är till den utgående verksamheten vi nu rekryterar.
Trygg-Hansa satsar mycket på företagsverksamheten, som befinner sig i en intressant expansions- och utvecklingsfas. Om du är intresserad av att utvecklas inom företagsförsäljning- och försäkring, samt i en dynamisk och föränderlig miljö, är detta en arbetsplats för dig.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
I rollen arbetar du med proaktiv kundservice och försäljning via utgående samtal till Trygg-Hansas befintliga och potentiella småkundssegment, vilka omsätter upp till 20 MSEK per år och har upp till 10 anställda. Dina kunder kan exempelvis vara hantverkare, konsulter, butiks- och restaurangägare, eller fastighetsägare. Kunderna kräver både behovsanpassade försäkringslösningar och god förståelse för branschen de verkar i. Du ansvarar för att kunden har- eller får en lämplig försäkringslösning, så att denne kan känna sig trygg med dig som försäkringsrådgivare och med Trygg-Hansa som företag.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som säljande försäkringsrådgivare i vår proaktiva kundserviceverksamhet tror vi att du;
-har en stark vilja att utveckla din kompetens inom företagsförsäljning
-är resultatinriktad och trivs med att arbeta mot ambitiösa mål
-har en tydlig drivkraft att lära och utvecklas som person
-brinner för bra service och för att skapa lojala kunder
-har god datorvana och är bekväm med att hantera avancerade system
-är kommunikativ, både i tal och skrift
Erfarenhet av företagsförsäljning- och försäkring betraktas som meriterande. Vidare behöver du ha tålamod och en långsiktig inställning till ditt arbete. Det är ovanligt att medarbetare blir framgångsrika tidigt i sin karriär och det är fokus och engagemang över tid som säkerställer goda resultat.
Vad vi erbjuder:
-Marknadsmässig grundlön samt provision
-69% tjänstgöring, måndag-fredag 8:30-15:00, samt möjlighet till mertid
-Närvarande chefer
-Goda utvecklingsmöjligheter, på Malmökontoret finns bl.a. privatkundservice samt motorskadereglering
Anställningsstart: 2016-10-03
Utbildning: ca. 4 veckor, heltid (under utbildningsperioden arbetar du 100%). Under utbildningen genomgås produkt och system.
Anställningsform: Provanställning, tom. 2017-04-03
Anställningsgrad: 69%
Välkommen med din ansökan redan idag:
https://www.rsaapply.com/hsr.asp?362580
Vi uppskattar din ansökan senast 16/9. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Malie Svärd på 070-168 31 88.
Fackliga kontaktpersoner:
FTF, Frida Hermansdotter 075-243 35 46.
SACO, Lena Darin 075-243 18 41.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Malie Svärd
0701683188