Försäkringsrådgivare Företag

Arbetsbeskrivning

Visöker en försäkringsrådgivare som vill fortsätta utvecklas tillsammans med vårt team som arbetar med företagsförsäkring.
Vi är bolaget som har hjärtat hos våra kunder. Vill du vara en del av någonting större?
Vad erbjuder vi dig?
Vi gör mer än att bara erbjuda tjänster inom bank och försäkring. Hos oss finns det en meningsfullhet i att vara en del av något större. Vi skapar trygghet i våra kunders vardag, vi är engagerade i lokalsam­hället, vi prioriterar hållbarhetsarbetet högt och vår ömsesidiga ägandeform gör att vår ledstjärna i vardagen alltid är det som är bäst för kunden. Hos oss får du också plats att växa och bidra med ditt engagemang i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.
Om jobbet och rollen
Som försäkringsrådgivare på företagsavdelningen är ditt uppdrag att ge anpassade lösningar utifrån kundernas olika behov inom företagsförsäkring. Du säljer och ger service till både befintliga och blivande kunder.  Kundmötet utgår från kontoret och sker antingen via telefon eller i våra digitala kanaler. 
Uppsökande försäljningsverksamhet, underhåll av befintlig kundstock och effektiv kontakt med våra befintliga och blivande kunder är viktiga arbetsuppgifter i denna roll. Genom marknadsbearbetning skapar du kontakt med företagare och blir deras kontakt hos oss. Du har då möjlighet att bredda befintliga kunders engagemang hos oss eller kontakta potentiella nya kunder. 
En annan del är att ge god kundservice vid inkommande försäkringsärenden via telefon och mejl. Du arbetar även med vissa kundvårdande kontakter. 
Arbetet är självständigt, utmanande och variationsrikt och ställer höga krav på strukturerings- och prioriteringsförmåga kombinerat med goda administrativa egenskaper. Du ingår i ett team och den gemensamma framgången är alltid viktigast. 
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för försäljning. Du arbetar idag med försäljning och/eller kundservice och vill utvecklas inom försäkringsbranschen.
Erfarenhet av försäljning av försäkringar, gärna till företagskunder, är en merit men inget krav.
Dina språkkunskaper i svenska och engelska är goda. Kunskaper inom andra språk är positivt. Du har förmågan att lätt sätta dig in i och använda olika affärssystem samt digitala kanaler. 
Du vill vara med att ge våra kunder service i världsklass. Du är orädd och vill arbeta med försäljning via telefon och i digitala kanaler.Du bidrar till gruppens framgång genom att vara en lagspelare som gärna löser problem. Du känner dig samtidigt bekväm med självständigt arbete och att ta egna initiativ för att driva affären framåt. 
Tempot är stundtals högt vilket kräver att du är flexibel och har förmågan att prioritera. Du är engagerad och älskar att lösa problem. Vi verkar också på en marknad som ständigt utvecklas och därför ser vi att du är en person med ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.  

Har du några frågor?
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Thomas Evaldsson på telefon 036-19 90 33 alt. facklig kontaktperson Susanne Ehrnström på telefon 036- 19 91 26.

Mer information
Du ansöker genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. 
Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Postadress

Barnarpsgatan 22
JÖNKÖPING, 55118

Liknande jobb


Jobba Med Försäkringar

22 november 2024

Jobba Med Försäkringar

22 november 2024

Jobba Med Försäkringar

22 november 2024

Jobba Med Försäkringar

22 november 2024