OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en försäkringsrådgivare som vill fortsätta utvecklas tillsammans med vårt team på Kundcenter och skapa kundmöten i världsklass.
Om jobbet
Som försäkringsrådgivare på kundcenter är ditt uppdrag att ge anpassade lösningar utifrån kundernas olika behov inom sakförsäkring. Du säljer och ger service till både nya och befintliga privatkunder. Kundmötet sker antingen via telefon eller i våra digitala kanaler.
En viktig del i jobbet är att verka uppsökande för att potentiellt bredda befintliga kunders engagemang, samt att kontakta potentiella nya kunder genom behovsbaserad försäljning. En annan del är att ge god kundservice vid inkommande försäkringsärenden via telefon och mejl. Du arbetar även med vissa kundvårdande kontakter.
Vårt arbete på kundcenter kännetecknas av hög servicenivå och kompetens samt ett proaktivt arbetssätt. Vi har en varm och professionell atmosfär som stärker både dig och gruppkänslan. En del av arbetstiden är förlagd kvällstid.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som brinner för försäljning. Vi tror att du redan idag arbetar med försäljning och/eller kundservice och vill utvecklas inom försäkringsbranschen. Utbildning inom området är ett plus.
Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Har du kunskap inom andra språk är det positivt. Du har förmågan att lätt sätta dig in i och använda olika affärssystem samt digitala kanaler.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs med att skapa lojala kunder och att arbeta med försäljning, via telefon i och digitala kanaler. Du drivs av att söka efter möjliga affärer vid varje kundmöte. Du är professionell och ger det ”lilla extra” i kundmötet. Eftersom tjänsten innebär mycket försäljning, där du dessutom mäts på resultat samt kundnöjdhet, är det av stor vikt att du sporras av att arbeta mot mål samt hela tiden tänker affärsmässigt.
Du bidrar till gruppens framgång genom att vara en lagspelare som gärna löser problem. Du känner dig samtidigt bekväm med självständigt arbete och att ta egna initiativ för att driva affären framåt.
Mötet med våra kunder sker i flera kanaler och tempot är stundtals högt, vilket kräver det att du är flexibel och har förmågan att prioritera för att kunna erbjuda kundmöten i världsklass. Vi verkar också på en marknad som ständigt utvecklas och därför ser vi att du är en person med ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Mer information och ansökan
Varmt välkommen att söka tjänsten snarast, dock senast 30 september. Vi genomför intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. I din ansökan vill vi att du bifogar CV samt en beskrivning varför du söker tjänsten och på vilket sätt du skulle kunna bidra till den.
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jenny Harrysson på telefon 036-19 91 09 alt. facklig kontaktperson Karin Skarland, telefon 036-19 91 17.