OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar AB
Om jobbet
Som försäkringsrådgivare på vårt kontor i Borgholm arbetar du med att förmedla, sälja och ge råd om Länsförsäkringars produkter. En vanlig dag på jobbet innebär kontakt med befintliga och blivande privatkunder i såväl telefon som via digitala kanaler. Vi tar även emot fysiska besök på kontoret. Ditt uppdrag innebär att tillgodose våra kunders behov samtidigt som du skapar en trygg och positiv kundupplevelse.
Som medarbetare hos oss är du med och bidrar till hela avdelningens utveckling och måluppfyllnad. Du får en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Inledningsvis kommer du få en gedigen introduktionsutbildning för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas i din roll.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Borgholm. Borgholmskontoret ett mindre kontor som är familjärt och som har en stark lokal prägel. Tillträde sker enligt överenskommelse
Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet av kundvårdande arbete och försäljning, samt har ett strukturerat, affärsmässigt och målinriktat arbetssätt. Som person är du ordningsam, initiativtagande och mån om att leverera goda resultat. Du har lätt för att identifiera kunders olika behov och drivs av att överträffa deras förväntningar.
Att skapa och upprätthålla personliga och förtroendefulla kontakter med människor i din omgivning känns naturligt för dig.
För att trivas i rollen som försäkringsrådgivare behöver du kunna arbeta såväl självständigt som i grupp för att på bästa sätt hjälpa kunden som ringer eller kommer in på kontoret. Periodvis har vi ett högt tryck på telefon, varpå det är viktigt att du kan leverera god service även när arbetstempot går upp. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och hanterar engelska bra. Du behöver också vara bekväm i att arbeta i olika IT-system och digitala verktyg.
Vi värderar engagemang, drivkraft och viljan att lära sig nya saker.
Då vi tillämpar kompetensbaserade rekryteringar kommer vi be dig som går vidare i urvalet att genomföra två personlighetstester under processens gång.
Om oss
När du jobbar hos oss på Länsförsäkringar Kalmar län blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Du får tillgång till stora resurser - inte minst genom mer än 200 trevliga och kompetenta kollegor. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje. Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi aldrig några kortsiktiga vinstintressen, utan har alltid våra kunders långsiktiga bästa som enda mål. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa. Vi är här för länet, här för kunderna och här för dig.
Mer information
För mer information om tjänsten, kontakta Andreas Törqvist, Försäljningschef Privat Försäkring; andreas.tornqvist@lfkalmar.se
Facklig representant; Sam Cansund, sam.cansund@lfkalmar.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Hendrik Dahlgren
+46 70-4715903
Elin Hedberg