OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du jobbar hos oss på LF Kalmar blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Du får tillgång till stora resurser - inte minst genom mer än 200 trevliga och kompetenta kollegor. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje. Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi aldrig några kortsiktiga vinstintressen, utan har alltid våra kunders långsiktiga bästa som enda mål. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa. Vi är här för länet, här för kunderna och här för dig.
Som försäkringsrådgivare arbetar du med att förmedla, sälja och ge råd om Länsförsäkringars produkter. En vanlig dag på jobbet innebär kontakt med befintliga och blivande privatkunder främst via våra digitala kanaler och fysiska kundbesök på våra kontor men också via telefon. Ditt uppdrag innebär att tillgodose våra kunders behov samtidigt som du skapar en trygg och positiv kundupplevelse.
Som medarbetare hos oss är du med och bidrar till hela avdelningens utveckling och måluppfyllnad.
Tjänsten är tillsvidareanställning med placeringsort Oskarshamn. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vårt affärsområde har ett tydligt tillväxtfokus och är du en person som drivs av att göra affärer och triggas av mål är det en tillgång. Du har tidigare erfarenhet av kundvårdande arbete och försäljning, och har ett strukturerat, affärsmässigt och målinriktat arbetssätt. Som person är du ordningsam, initiativtagande och mån om att leverera goda resultat. Du har lätt för att identifiera kunders olika behov och drivs av att överträffa deras förväntningar.
Att skapa och upprätthålla personliga och förtroendefulla kontakter med människor i din omgivning känns naturligt för dig.
För att trivas i rollen som försäkringsrådgivare behöver du kunna arbeta såväl självständigt som i grupp för att på bästa sätt hjälpa kunden som kontaktar oss via digitala kanaler eller kommer in på kontoret. Periodvis har vi ett högt tryck på inkommande kanaler, varpå det är viktigt att du kan leverera god service även när arbetstempo går upp. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och hanterar engelska bra. Du behöver också vara bekväm i att arbeta i olika IT-system och digitala verktyg.
Vi värderar engagemang, drivkraft och viljan att lära sig nya saker.
Då vi tillämpar kompetensbaserade intervjuer kommer vi be dig genomföra en testning under rekryteringsprocessens gång.