OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.
Motiveras du av att lyckas, vill ha högt målfokus och att hitta de bästa lösningarna med kvalitet för kunden? Hos oss på plan 18 med en 360-gradig vy över Göteborg kan du nå höga höjder tillsammans med ett team på 10 personer. Kika gärna lite närmare på vår annons och se om det är dig vi söker.
Din utmaning
I rollen som digital kundrådgivare jobbar du i vårt digitala säljteam i nya fantastiska lokaler i Gårda, ett stenkast från Ullevi. Ditt uppdrag är att möta våra privatkunder gällande privata försäkringar i våra digitala kanaler såsom mejl, chatt, inloggat möte och onlinemöten med målet att hitta den bästa lösningen utifrån kundens behov samt se till att kunden är rätt försäkrad. Det är du som är ansvarig för kontakten med kunden och det innebär även att du behöver kontakta kunder och följa upp offerter. Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet. I rollen har vi flera lagar att efterleva, risker att ta ställning till samt dokumentation att skriva så viktigt att du är strukturerad och gör din försäljning med hög kvalitet. I ditt uppdrag ingår att se till helheten och du ansvarar för att hjälpa kunden till kollegor inom andra avdelningar så som bank, företag, liv- och pension eller fastighetsförmedling. Vi är i en förändringsresa och håller på att utveckla våra processer inom digitala kundmöten så tjänsten innebär att du är med och påverkar och bygger nya arbetssätt.
Vem är du?
Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning och att du har flerårig erfarenhet av försäljning i digitala kanaler och kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Vi förutsätter att du har god kompetens i det skriftliga språket och kan uttrycka dig enkelt och tydligt med kvalitet och på ett rådgivande sätt. Om du har försäkringskompetens är det ett stort plus. För att trivas i rollen behöver du som person få energi av tydliga mål, tävlingar och kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar. Du gillar att driva och utveckla nya arbetssätt i förändring och du är bra på att skapa relationer med kunder och kollegor. För dig är det viktigt att ta ansvar fullt ut och att driva arbetet självständigt. Du är en lagspelare som ser möjligheter, ger energi och bidrar till en god stämning. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är meriterande om du kan fler språk än svenska. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.
Vårt erbjudande
Hos oss får du en gedigen grundutbildning i produkt, system och kundkommunikation. Vi blandar e-utbildningar med lärarledda tillfällen och sätter stort fokus på att du ska ha rätt förutsättningar för att komma in i jobbet. Du får en certifiering i försäkringsdistribution och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla vår kommunikation gentemot kund. Du kommer till ett bolag som är kundägt, har ett starkt varumärke och vi når framgång genom en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa, innovation och inkludering. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och 100 procent tjänstgöringsgrad med placering på kontoret i Gårda. Arbetstiderna är dagtid måndag till och med fredag.
Har du frågor om tjänsten?
Om du har frågor om tjänsten kontakta vår rekryterande chef Sandra Rehnberg Larsson 031- 63 16 86 som är tillbaka från semesterledighet från och med den 16 aug. Du kan även kontakta HR affärsparner Jessica Edenö 031-63 80 53. Facklig kontaktperson FORENA Olivia Walbeck Järdving, 031-702 14 87.
Sista ansökningsdag: 2021-08-26
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10