Försäkringsrådgivare till Gjensidige

Försäkringsrådgivare till Gjensidige

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Försäkringsrådgivare hos Gjensidige kommer du bli en del av en spännande tillväxtresa i ett framåtlutande företag. Tillsammans med engagerade kollegor får du här en varierad och fartfylld vardag i en inspirerande och positiv miljö. Din arbetsdag präglas av kontakter med kunder som behöver rådgivning i sitt val av försäkringslösning. Kommunikationen är en viktig del av arbetet där du säkerställer att kunden blir rätt försäkrad utifrån sitt personliga behov. För att lyckas i rollen kommer du få en gedigen introduktion och utbildning samt löpande coaching från mer erfarna kollegor.

I din roll som Försäkringsrådgivare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Ta emot inkommande samtal från befintliga samt potentiella kunder
• Genomföra behovsanalyser för att säkerställa att kund har ett tryggt försäkringsskydd
• Arbeta med rådgivande försäljning med fokus på kundens behov

 
Tjänsten som Försäkringsrådgivare är en direktrekrytering till Gjensidige. Du kommer vara placerad på Gjensidiges fina kontor som ligger ett stenkast från Malmö Central. Tjänstegraden är heltid, du arbetar mån-fre 8.30-17.00.

Om dig
Vi söker dig med några års erfarenhet inom kundtjänst, service och/eller försäljning.
Du har mycket god datorvana och kommunicerar flytande på svenska, såväl i tal som skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för människor och agerar lyhört för att skräddarsy de bästa lösningarna för varje enskild kund.

Du är driven, lösningsorienterad och ihärdig. Vi ser att du som söker tar stort ansvar för din egen prestation och utveckling, med en vision om ständigt lärande.
Som en utpräglad lagspelare har du ett positivt, ambitiöst och ansvarstagande förhållningssätt.
Vidare bidrar du till att bygga en attraktiv och positiv kultur på arbetsplatsen, en kultur som präglas av prestationsvilja, arbetsglädje och en stark kundorientering. Har du erfarenhet av försäkringsbranschen är detta meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

• Flytande i svenska, såväl i tal som skrift
• Mycket god datorvana
• Arbetslivserfarenhet inom kundtjänst, service och /eller försäljning
• Ett genuint intresse för människor och service

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Gjensidige
Vi är uppstickaren på den svenska marknaden, men med en stark lång historia som Norges största och mest välkända försäkringsbolag i ryggen. Vår kultur präglas av tre starka kärnvärden – Skapa trygghet, Tänk nytt och Ta sats, dessa genomsyrar allt vi gör och hur vi tänker. För oss är kunden och medarbetaren alltid i fokus och vår ambition är att överträffa förväntningar på alla plan. Vår arbetsplats präglas av en mix av åldrar, erfarenhet och bakgrund. Kvalitet, innovation och leveranser är centralt i våra arbetssätt och i vårt ledarskap. Vi arbetar aktivt med jämställdhet, mångfald och hållbarhet i verksamheten och i arbetet med våra kunder, produkter och samarbetspartners. Gjensidige tar ansvar och vill bidra till ett bättre och tryggare samhälle genom socialt engagemang.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Försäkringsrådgivare, Försäkringsbranschen, Kundtjänst, Service, Skåne, Malmö, Gjensidige, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 1 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024