OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är att leverera marknadens mest uppskattade kundmöten.
Kundcenters uppgift är att erbjuda de kontaktvägar och öppettider som krävs för att möta kundernas förväntningar på hög tillgänglighet och personlig service. En annan viktig uppgift är att ha aktiv kundkontakt för att erbjuda rätt ekonomisk trygghet i livets olika skeden.
Är du en driven säljare som brinner för att nå högt uppsatta mål och skapa lojala kunder? Har du dessutom dokumenterat goda säljresultat och vill arbeta i ett modernt kundcenter hos en attraktiv arbetsgivare?
Vi söker nu ett antal engagerade Försäkringssäljare med tillträde snarast till ett positivt och framåt team, med placering på Länsförsäkringars nya kundcenter i Jönköping.
Arbetsuppgifter
Som Försäkringssäljare hos Länsförsäkringar arbetar du med försäljning via telefon och digitala kanaler till både nya och befintliga och privatkunder inom försäkring. Du arbetar med att bredda befintliga kunders engagemang, samt att ringa ut och kontakta potentiella nya kunder genom behovsbaserad försäljning.
Du arbetar även med att ge kundservice i inkommande försäkringsärenden via telefon och mejl samt kundvårdande kontakter. Tjänstens omfattning är heltid. En del av arbetstiden är i förlagd till kvällstid två kvällar i veckan till kl. 20.
Du kommer att arbeta mot individuella försäljningsmål. För att lyckas i rollen får du relevant utbildning inom ex. produkt, försäljning och bemötande samt löpande stöttning i syfte att utveckla dig som säljare och förbättra kvaliteten på arbetet. Arbetet i kundcentret kännetecknas av hög servicenivå och kompetens samt ett proaktivt arbetssätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av försäljning med dokumenterat goda resultat, gärna från liknande verksamhet. Du har gymnasieutbildning samt utbildning inom försäljning, eller erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Erfarenhet från försäkringsbranschen är starkt meriterande. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska. Du har god datorvana och hanterar Word, Powerpoint samt Excel bra.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och önskar att du är en resultatinriktad och initiativtagande person samt att du har hög energi och stark motor. Du tycker det är kul att sälja och du är en person som lyssnar på kunden och anstränger dig för att leverera så bra lösningar som möjligt. Du har förmågan att uttrycka dig tydligt och engagerat och du trivs med att ta ansvar, strukturera och driva dina arbetsuppgifter framåt på ett självgående sätt.
För att passa i rollen tror vi att du är en person som trivs med att arbeta utifrån tydliga mål och att du engageras och motiveras av att uppnå dem. Du är även en en genuin teamspelare som gärna delar med dig av din erfarenhet av att skapa långsiktiga kundrelationer och att du aktivt bidrar till gruppens framgång och det goda arbetsklimatet. Du delar självklart Länsförsäkringars grundvärderingar som bygger på lokal närvaro och ett stort engagemang för kundernas ekonomiska trygghet.
Frågor och ansökan
För mer information vänligen kontakta Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset på 0727-16 43 81 alt. petra@rekryteringshuset.se. Facklig kontaktperson är Karin Skarland som nås på 070-356 54 99.
Låter det intressant?
Stämmer du in på beskrivningen av den vi söker är du varmt välkommen att söka tjänsten via www.rekryteringshuset.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502