OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Jönköping består av ca 270 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.
Du jobbar med försäljning och rådgivning till bolagets befintliga och potentiella kunder främst genom att hantera inkommande kundärenden via telefon, mejl och chatt men även via besök av kunderna hos oss på kontoren. Ditt kundbemötande och din arbetsinsats är mycket viktig för hur Länsförsäkringar uppfattas som bolag och du är ofta den som har den första kontakten med våra kunder. Du jobbar med tydliga mål inom försäljning, kundnöjdhet och tillgänglighet. Vår förhoppning är att du ska känna stor stolthet för att representera din arbetsgivare.
Du blir en del av ett kompetent och starkt team på ca 20 personer där kundens behov, trygghet och nöjdhet är högsta prioritet. Tillsammans arbetar vi för att hjälpa varandra bli bättre och att ständigt utvecklas. Vi är måna om att du får rätt förutsättningar för att lyckas i din roll och känna dig trygg i din kunskap samt få möjlighet att utvecklas. Därför inleder vi med att ge varje person som börjar hos oss en gedigen produkt- och systemutbildning där du får kunskap om våra försäkringsprodukter och dess villkor samt ser till att du får en löpande kompetensutveckling över tid.
Vi söker dig som har viss arbetslivserfarenhet och både är van vid och trivs med kommunikation och kundbemötande. Kanske arbetar du redan idag med service och/eller försäljning eller har du en helt annan bakgrund men har en nyfikenhet på något annat. Våra befintliga medarbetare kommer från flertalet branscher och tjänster sedan tidigare vilket är positivt då vi lär av varandra. Motivation och drivkraft att vilja arbeta med försäljning och rådgivning är viktigast för oss. Har du dessutom branscherfarenhet/försäkringskunskap är det självklart positivt.
Formellt sett behöver du tala och skriva svenska flytande och ha grundläggande kunskaper i engelska. Du behöver ha erfarenhet av arbete i Office-programmen då vi arbetar i flertalet administrativa system och har lagkrav på oss att dokumentera våra samtal med kunderna.
Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av jobbet om att finnas där för dem i vardagen när livet händer, med fokus på långsiktiga och hållbara relationer. Länsförsäkringar Jönköpings värdeord är långsiktighet, omtänksamhet och nyfikenhet, vilket är egenskaper vi söker hos dig som är nyfikna på att arbeta hos oss.
Utöver egenskaperna ovan vill vi att du är en person som får energi av och tar initiativ till att göra affärer samtidigt som du har både kundens och bolagets bästa för ögonen. Länsförsäkringar verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt och nyfikenhet på förändringar och nya arbetssätt.