OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Vill du arbeta med försäkringar och bli en del av en internationell och framgångsrik organisation med ständig utveckling och hållbarhet i fokus? Då är detta en roll för dig! Till en av våra kunder, 3stepIT, söker vi nu en ny medarbetare till rollen som Försäkringsspecialist. Om 3 Step IT Sweden AB Vi på 3stepIT har en tydlig ambition: att ta hand om världens teknik. I mer än 20 år har vi medverkat till att företag och organisationer konsumerat teknik på ett hållbart sätt. Vi hjälper företag förenkla sin anskaffningsprocess, förbättra hanteringen av sin IT-utrustning samt att implementera en hållbar återtagsprocess. Vår innovativa lösning för IT-livscykelhantering gör att våra kunder avsevärt kan minska sina e-avfall och koldioxidutsläpp och därmed uppfylla sina hållbarhetsmål. Idag har vi fler än
3 000 kunder världen över och vi spelar en aktiv roll i den cirkulära ekonomin genom att restaurera och sälja IT-enheter som vi inte längre använder. På så sätt förhindrar vi att över en halv miljon enheter förstörs och skickas till soptippen varje år. 3stepIT i Sverige har ungefär 140 medarbetare på fyra olika orter, vårt huvudkontor finns i Linköping och våra säljkontor återfinns i Stockholm och Göteborg. Vi har även en produktionsanläggning i Växjö. För mer information om oss som företag, se www.3stepit.com Denna tillsättning är en hyrrekrytering vilket innebär att du under första perioden kommer att vara konsult via Unik Resurs med ambitionen att övergå i anställning hos 3StepIT efter 6 månader.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
3stepIT har höga målsättningar, en tydlig tillväxtagenda och ambitionen är att skapa kundupplevelser i världsklass. I den här rollen behöver 3stepIT en administrativ stjärna som vill ha en varierande roll och vara spindeln i nätet vad det gäller skadehantering. I rollen som Försäkringsspecialist blir du 3stepIT:s interna försäkringsexpert och ingår i Business Support Renewal teamet. Dina primära arbetsuppgifter är att hantera försäkringsärenden, ge professionellt stöd och support till både externa och interna parter samt underhålla och utveckla relationerna med försäkringsbolag och andra leverantörer. Som Försäkringsspecialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta;
- Ta emot, registrera och bedöma skadeärenden.
- Att utifrån fastställda regler och arbetssätt, på ett korrekt och säkert sätt administrera försäkringar under deras livstid.
- Bistå med expertis till säljorganisationen när avtal med försäkring ska skrivas.
- Skapa månatliga rapporter till olika samarbetspartners.
- Upprätta och löpande anpassa arbetsrutiner till kunders och leverantörers behov.
Din profil
Vi söker dig som har:
- Gymnasieexamen.
- Du har tidigare erfarenhet från en administrativ roll.
- Du har erfarenhet av att arbeta i en roll med flera kontaktytor, exempelvis säljare, kunder, försäkringsbolag, kollegor och externa parter.
- God datorvana och förmåga att arbeta i flera olika affärssystem.
- Kunskap i Office-paketet, särskilt Excel.
- God svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du:
- Gymnasieutbildning med inriktning inom ekonomi.
- Är certifierad Försäkringsdistributör.
- Tidigare har arbetat med försäkringsadministration och/eller skadereglering.
Vi söker en positiv och nyfiken person med god samarbetsförmåga som tar stort ansvar för att planera och utföra sina arbetsuppgifter med hög kvalitet på ett effektivt sätt. I ditt arbete är du lösningsorienterad, strukturerad och bidrar gärna med nya idéer. Du vill alltid leverera bästa tänkbara service till våra kunder och är kommunikativ och trivs att arbeta med många externa och interna kontaktytor. Tempot är stundtals högt och för att passa i rollen behövs förmågan att kunna varva mellan olika arbetsuppgifter och anpassa sig efter situationen och snabbt kunna prioritera om.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Emma Angervåg och nås på emma.angervag@unikresurs.se alt Linda Connbo och nås på linda.connbo@unikresurs.se
Till detta uppdrag tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84