OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.
Som Försäkringsspecialist Boende har du en djup och gedigen kunskap inom våra försäkringsprodukter hem, villa, villahem och försäkringshus. Du använder din kunskap till att stötta våra säljare och dina kollegor, både i vardagsfrågor och genom utvecklingsförslag av både vår affär och våra arbetssätt. Du arbetar nära försäljningskanalen och stöttar dem bland annat i produktkunskap och villkorstolkningar. Rollen innefattar även att identifiera utbildningsbehov inom säljorganisationen och planera och genomföra utbildningar.
Tjänsten är en del av enheten för Produkt & Risk Privat. På enheten arbetar 8 medarbetare, inriktade på privataffären. Du rapporterar till chefen för Produkt & Risk Privat/Motor.
För att bli lyckosam i denna roll är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs att jobba i nära samarbete med både säljarna och dina kollegor på enheten. Du blir organisationens bollplank inom boendeförsäkring, något du motiveras av. Det förutsätter en god kommunikationsförmåga i tal och skrift men också att du har god social förmåga. Du är strukturerad och noggrann och håller hög kvalitet i ditt arbete. Ibland behöver du fatta beslut som mottagaren kan uppleva som negativt. Detta känner du dig bekväm med och du förmedlar budskapet på ett förtroendefullt sätt i både tal och skrift.
Du är engagerad i dina arbetsuppgifter och har även en hög personlig servicenivå ut mot din omgivning. Arbetsflödet kan stundtals vara högt, men du trivs och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Utbildning och erfarenhet
Rollen kräver minst en gymnasieexamen, gärna med inriktning ekonomi eller administration och några års arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av arbete med försäkring, alternativt övriga kunskaper som vi bedömer som tillräckliga. Du har en god administrativ förmåga och är en van systemanvändare. Har du tidigare arbetat med utbildning är det meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hendrik Dahlgren
+46 70-4715903
Elin Hedberg