Försäkringsspecialist till bolag med hållbarhet i fokus

Försäkringsspecialist till bolag med hållbarhet i fokus

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vill du arbeta med försäkringar och bli en del av en internationell, framgångsrik samt ständigt utvecklande organisation med hållbarhet i fokus? Då är det här en roll för dig! Till en av våra kunder, 3stepIT, söker vi nu en ny medarbetare till rollen som Försäkringsspecialist. Om 3 Step IT Sweden AB Vi på 3stepIT har en tydlig ambition: att ta hand om världens teknik. I mer än 20 år har vi medverkat till att företag och organisationer konsumerat teknik på ett hållbart sätt. Vi hjälper företag förenkla sin anskaffningsprocess, förbättra hanteringen av sin IT-utrustning samt att implementera en hållbar återtagsprocess. Vår innovativa lösning för IT-livscykelhantering gör att våra kunder avsevärt kan minska sina e-avfall och koldioxidutsläpp och därmed uppfylla sina hållbarhetsmål. Idag har vi fler än
3 000 kunder världen över och vi spelar en aktiv roll i den cirkulära ekonomin genom att restaurera och sälja IT-enheter som vi inte längre använder. På så sätt förhindrar vi att över en halv miljon enheter förstörs och skickas till soptippen varje år.
3stepIT i Sverige har ungefär 130 medarbetare på fem olika orter, vårt huvudkontor finns i Linköping och våra säljkontor återfinns i Stockholm och Göteborg. Vi har två produktionsanläggningar och dessa finns i Enköping och Växjö. För mer information om oss som företag, se www.3stepit.com Den här tillsättningen är en hyrrekrytering vilket innebär att du under första perioden kommer att vara konsult via Unik Resurs med en ambition om att övergå i anställning hos 3StepIT efter 6 månader.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi har höga målsättningar, en tydlig tillväxtagenda och vår ambition är att skapa kundupplevelser i världsklass. I den här rollen behöver vi en administrativ stjärna, som vill ha en varierande roll och vara spindeln i nätet vad det gäller skadehantering. I rollen som Försäkringsspecialist blir du vår interna försäkringsexpert och ingår i vårt Business Support Renewal team. Dina primära arbetsuppgifter är att hantera försäkringsärenden, ge professionellt stöd och support till både externa och interna parter samt underhålla och utveckla relationerna med försäkringsbolag och andra leverantörer. Som Försäkringsspecialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta;
- Ta emot, registrera och bedöma skadeärenden.
- Bistå med expertis till vår Säljorganisation när avtal med försäkring ska skrivas.
- Skapa månatliga rapporter till våra samarbetspartners.
- Upprätta och löpande anpassa arbetsrutiner till kunders och leverantörers behov.

Din profil

Vi söker dig som har:
- Minst 2 års erfarenhet från en administrativ roll.
- Erfarenhet av att arbeta med flera kontaktytor i din roll som exempelvis säljare, kunder, försäkringsbolag eller övriga externa samt interna parter.
- Gymnasieexamen.
- God datorvana och förmåga att arbeta i flera olika affärssystem.
- Kunskap i Office-paketet, särskilt Excel.
- God svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du:
- Är certifierad Försäkringsdistributör.
- Tidigare har arbetat med försäkringsadministration och/eller skadereglering.
Vi söker en positiv och nyfiken person med god samarbetsförmåga som tar stort ansvar för att utföra sina arbetsuppgifter med hög kvalitet på ett effektivt sätt. I ditt arbete är du lösningsorienterad, strukturerad och bidrar gärna med nya idéer. Du vill alltid leverera bästa tänkbara service till våra kunder och är kommunikativ och trivs att arbeta med många externa och interna kontaktytor. Tempot är stundtals högt och för att passa i rollen behövs förmågan att kunna varva mellan olika arbetsuppgifter och snabbt kunna prioritera om.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på elin.alm@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024