Försäkringsspecialist till internationellt bolag i Stockholm

Försäkringsspecialist till internationellt bolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en Insurance Specialist. Denna tjänst är en nyckelroll för kundens försäkringsteam och vi söker dig som har tidigare erfarenhet av motorförsäkringar. Drivs du av att utveckla processer, bidra med kunskap och erfarenhet i en förändringsresa såväl digitalt som effektivisering och processer? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Som Insurance Specialist blir du kundens interna försäkringsexpert och ingår i deras Operations team. Dina primära arbetsuppgifter är att hantera försäkringsärenden, ge professionellt stöd till både externa och interna parter samt underhålla och utveckla de dagliga relationerna med olika försäkringsbolag och andra leverantörer.

Om rollen
I denna tjänst arbetar du huvudsakligen, men inte uteslutande med att: 

• Löpande hantering av försäkringsärenden
• Utveckla försäkringsprodukterna efter marknadens krav och regulatoriska förändringar
• Se till att följa IDD och andra försäkringsdirektiv och föreskrifter
• Upprätthålla och utveckla de dagliga relationerna med olika försäkringsbolag och andra leverantörer relaterade till försäkringar
• Kostnadskontroller vid skador och reparationer
• Utveckla försäkringsprodukterna efter marknadens krav och regulatoriska förändringar
• Implementera och förbättra IDD och andra försäkringsdirektiv i den dagliga verksamheten
• Hantera alla typer av fakturor relaterade till försäkringsärenden (glas, hyrbil, självrisk etc.)
• Hantera inkommande skaderapporter
• Arkivering av försäkringsrelaterade dokument
• Validering av försäkrings- och hyrbilsrelaterade fakturor
• Övervakning och optimering av premier, tariffer och kostnader
• Svara på kundfrågor antingen direkt eller via kundtjänst
• Uppdatera försäkringsrelaterade data i interna system
• Utföra kontroller av all försäkringsprocesser

Vem vi söker
Vi söker dig som har ett starkt driv och arbetar metodiskt och strukturerat för att hitta lösningar. Du trivs med att ha en bred roll och arbeta i högt tempo med många externa och interna kontaktytor. Vidare ser vi att du har minst två års erfarenhet av att arbeta med försäkringsadministration och erfarenhet av motorförsäkringar. Då kunden verkar i en internationell miljö är det viktigt att du har mycket god språklig förmåga i såväl svenska som engelska.

Kunden är i en spännande förändringsresa där de digitaliserar många processer och försäkringsadministrationen är inget undantag. Det är därför viktigt att du har erfarenhet av digitaliseringsprocesser och att arbeta i olika back-office samt IT-system. Självklart ser vi det som mycket meriterande om du är insatt i de europeiska direktiv som gäller för branschen. 

För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vidare är du serviceinriktad och ser möjligheter framför problem samt trivs i en administrativ roll som du kan utvecklas inom. Du är ansvarstagande och har god förmåga att hantera och prioritera fler arbetsuppgifter parallellt.

Ansökan
Vill du vara en del av vår kunds spännande tillväxtresa och bidra till fortsatta framgångar samt känner igen dig i rollbeskrivningen ser vi fram emot din ansökan snarast möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten är på heltid med kontor i Täby och ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer vara anställd på Jurek men arbeta hos vår kund. Detta är ett heltidsuppdrag på minst 6 månader som förväntas starta omgående. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se

Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.

Sökord: försäkringsspecialist, motorförsäkring, försäkringsadministratör, insurance specialist, insurance administrator, skadereglering

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024