OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren försäkringsspecialist inom liv och pension för att stärka vårt team under en spännande transformationsfas. Om du är en lagspelare med djup kunskap inom området och har erfarenhet av administration inom liv och pension kan detta vara rollen för dig!
OM TJÄNSTEN
Som försäkringsspecialist hos oss kommer du att spela en central roll i vår pågående transformation, där vi successivt byter system till Lumera. Du kommer att vara en del av ett tvärfunktionellt team som arbetar med migreringen av våra försäkringslösningar och daglig administration.
Du kommer att arbeta med både dagliga administrativa uppgifter och delta aktivt i projektet för systemmigreringen. Din roll innebär att säkerställa att övergången sker smidigt och effektivt, samtidigt som du bibehåller hög kvalitet i hanteringen av liv- och pensionsförsäkringar.
Du erbjuds
- En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa inom din roll.
- Ett engagerat och stödjande team med fokus på samarbete och gemensamma mål.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Administrera utbetalningar av försäkringar inom liv och pension.
* Delta aktivt i projektet för systemmigrering till Lumera.
* Samarbeta med kollegor i ett tvärfunktionellt team.
* Dokumentera processer och resultat noggrant.
* Erbjuda support och vägledning inom området.
VI SÖKER DIG SOM
- Har djup kompetens och flerårig erfarenhet inom liv och pension
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemet Lumera/INCA.
- Har en mycket god förmåga att kommunicera på svenska & engelska i både tal och skrift.
- Är ödmjuk, en lagspelare och nyfiken.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
För att lyckas som försäkringsspecialist behöver du vara ödmjuk, öppen för att lära och ta emot feedback. Du bör trivas med att arbeta i team och värdesätta samarbete och idéutbyte. Nyfikenhet är viktigt för att hitta nya lösningar, och du har en genuin vilja att hjälpa andra. Du förstår vikten av noggrann dokumentation och har en stark uppmärksamhet på detaljer. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till förändringar och nya utmaningar. Med dessa egenskaper bidrar du positivt till teamet och når framgång i rollen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231