Försäkringsutredare inom tandvård kontroll i Åmål

Försäkringsutredare inom tandvård kontroll i Åmål

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare med inriktning tandvård kontroll ansvarar du för att minska de felaktiga utbetalningarna inom det statliga tandvårdsstödet. Du gör en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt ärende för att att upptäcka och hantera de vårdgivare som gör felaktiga utbetalningar av det statliga tandvårdsstödet. Du granskar och analyserar information i tandvårdsärenden samt fattar därefter beslut om rätt ersättning enligt gällande regler och processer.

I ditt arbete har du främst kontakt med tandläkare eller annan tandvårdspersonal som har ansökt om att få ersättning för patientbesök. Kontakt med patienter kan också förekomma. Du samarbetar även med andra berörda funktioner inom Försäkringskassan och andra myndigheter. Du uppmärksammar interna och externa samarbetspartners på ärenden där ersättning har betalats ut på felaktiga grunder.

Som försäkringsutredare ingår du i ett team som planerar och fördelar arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av era erfarenheter. I arbetet ingår även att hantera telefonsamtal och e-post inom hela tandvårdsområdet.

Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Vi söker dig som:


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• har god datorvana

Det är meriterande om du:


• har erfarenhet av kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, exempelvis på en myndighet, en bank, en revisionsbyrå eller ett försäkringsbolag
• har goda kunskaper inom ekonomi och bokföring
• har erfarenhet av kontrollarbete, exempelvis bidragsbrott.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.

Kontaktpersoner
Chef: Marita Söderberg, tel 010-112 47 44 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Fanny Secher, tel 010- 112 22 96 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anna- Carin Egman, tel 010- 112 47 05 Saco-S: Julia Larsson 010-117 14 13 och Seko: Eliza Grundström på eliza.grundstrom@forsakringkassan.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 29 mars 2021.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 29 mars 2021

Liknande jobb