Försäkringsutredare med ansvar för telefoni i Västerås

Försäkringsutredare med ansvar för telefoni i Västerås

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare med inriktning mot telefoni arbetar du större delen av din tid schemalagt med att ta emot samtal och frågor inom hela sjukförsäkringsområdet. I kontakterna identifierar du behov, ger information i ärenden och vägleder i Försäkringskassans självbetjäningstjänster. Kommunikationen sker via telefon.

I uppdraget ingår också att administrera en del försäkringsmässiga uppgifter samt att löpande dokumentera i våra handläggningssystem. Arbetet sker enligt en given standard och med stöd av vägledande dokument. Utifrån verksamhetens mål och uppdrag för vi en gemensam dialog kring förutsättningar och resultat.

Som försäkringsutredare ingår du i ett team som ansvarar för planering och fördelning av arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av erfarenheter. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av såväl chef, utsedda handledare som olika stödfunktioner, t.ex. specialist. Eftersom du hanterar känsliga uppgifter är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.

Vi söker dig som:


• har examen från högskola/universitet, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål
• kommunicerar begripligt och strukturerat, både i skrift och tal
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor

Det är meriterande om du:


• har erfarenhet av kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö
• har erfarenhet/kunskap om socialförsäkringen, förvaltningslagen, informationssäkerhet, offentlighet och sekretess
• har god datavana och vana av att jobba med digitala verktyg och självbetjäningstjänster
• har övergripande kunskap om andra myndigheter för att kunna lotsa kunden rätt
• har goda kunskaper om samhällsaktuella frågor
• har god administrativ förmåga
• ha språkkunskaper i flera språk

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placering i Västerås, Uppsala eller Norrköping. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontaktpersoner
Chef: Dan Escalier Asp, 010 111 61 23 (ansvarig chef i Uppsala), Marie Holmberg, 010 119 21 39 (ansvarig chef i Västerås), Anna Hallén, 010 112 02 59 (ansvarig chef i Norrköping) HR-specialist: Bogumila Dragon, 010-112 23 42 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Emelie Stenbäck, 010-118 29 17 och Radmila Andric 10 119 21 94 Saco-S: Frida Hård, 010-116 33 73 Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Ansökan
Välkommen med din ansökan 30 september 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Liknande jobb