OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår samarbetspartner Entrack söker en engagerad försäljnings,- och inköpskoordinator som är redo för nästa steg i karriären. Här får du chansen att vara med på Entracks tillväxtresa och arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Entrack är en av de största oberoende leverantörerna av bandvagns- och slitdelar i Sverige. De har expanderat med lager och kontor i flera svenska städer och internationellt i Polen, Italien samt Finland. Nu letar de efter en kollega till deras lager i Luleå! Du blir en del av ett härligt och sammansvetsat team på 4 personer.
I rollen som försäljnings,- och inköpskoordinator kommer du ha en varierad uppsättning arbetsuppgifter som kombinerar främstr områden som försäljning, inköp och lager. Du kommer arbeta aktivt med uppsökande försäljning, på nya och existerande kunder. Du kommer även hantera bland annat leverantörskontakt, ansvara för beställningar och lagerhållning, samtidigt som du arbetar nära kunder för att ta fram offerter, hantera beställningar och följa upp försäljningsprocessen.
Du erbjuds:
- Att vara en del i ett expansivt företag med korta beslutsvägar
- En dynamisk arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter
- En dedikerad konsultchef som ser till ditt välmående och din utveckling inom karriären
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Entrack. Då detta är en långsiktig tjänst finns det mycket goda möjligheter för att få en direktanställning hos vår samarbetspartner efter konsultuppdraget, så länge alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Aktiv uppsökande försäljning, på nya och existerande kunder
* Lägga beställningar, följa upp leveranser, samt hantera lager och leveransplaner. Även stöttning av lagerarbete förekommer
* Arbeta med kundkontakt, ta fram offerter, hantera kundbeställningar, följa upp försäljning
* Koordinera mellan leverantörer och kunder för att säkerställa rätt produkter i rätt tid, samt optimera kostnader och försäljningsprocesser
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad 3 årig gymnasieutbildning med fördel inom ett relevant område
- Kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska då det kommer att användas i det dagliga arbetet
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom exempelvis B2B-försäljning, inköp eller annan motsvarande erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten
- Innehar B-körkort
Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet från branschen
- Erfarenhet från ekonomisystem, exempelvis Visma
- Truckkort
- Bor/har anknytning till Luleå
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ordningsam
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Om Entrack ᐅ Rätt produkter till rätt maskin för rätt applikation
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231