Försäljnings- och marknadsansvarig till ACG Kinna

Försäljnings- och marknadsansvarig till ACG Kinna

Arbetsbeskrivning

Om företaget
ACG Kinna Automatic är en av världens mest erfarna tillverkare av textilmaskiner. Grundades i Sverige 1977 och har ett starkt fäste i Europa sedan flera decennier och idag erbjuder företaget sina tjänster på en global marknad. Design och tillverkning utförs fortfarande i Sverige med hjälp av den samlade kunskapen från generationer av skickliga och passionerade ingenjörer och hantverkare. Kvalitet har alltid varit en fråga om stolthet och ett signaturattribut från ACG Kinna Automatic. Det är tillförlitligheten och livslängden hos våra maskiner som har gett oss förtroendet från företag som är världens största möbel- och heminredningshandlare, liksom Europas största tillverkare av kuddar och täcken.

Läs mer på www.kinnaautomatic.com


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Försäljnings- och marknadsansvarig har du ett övergripande ansvar för de målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller för marknad och försäljning. Tjänsten innefattar både strategiskt och operativt arbete. Budgetansvar ingår och du rapporterar till VD.

Huvudsakliga ansvarsområden:
- Utveckling av affärer
- Utveckla stategier och arbetssätt för att öka vår digitala närvaro (hemsida, YouTube, SoMe)
- Försäljning, offerthantering
- Framtagning av kalkyler

Tjänsten innefattar resor (mestadels utrikes) och du har ditt kontor på ACG Kinna Automatic i Skene.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande tjänst inom projekt/tjänsteförsäljning, B2B och exportförsäljning. Du har självständigt förhandlat på den internationella arenan.
Personliga egenskaper som vi värdesätter ett högt eget driv att utveckla arbetssätt, samarbeten och partnerskap med kunder på ett proaktivt sätt. Du är kommunikativ och har förmågan att hantera flera komplexa frågeställningar parallellt. Arbetet ställer krav på prestigelöshet och ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du handlingskraftig, nytänkande och har en god initiativförmåga.
Du har god administrativ vana (IT/systemvana, Officepaketet, Excel). Ett krav är att du är duktig på att utrycka dig professionellt i både tal och skrift på svenska och engelska, det är också en fördel om du har fler språkkunskaper, men inget krav.

Vi erbjuder dig en roll med stort eget ansvar i en organisation med korta beslutsvägar.

Tjänsten är på heltid och startar efter överenskommelse.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2021-11-25

För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.




Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

Försäljningschef till Midsona

Försäljningschef till Midsona

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024